EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


قتل یک روزنامه‌نگار در کلمبیا
چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۲

ماردونیو مجیا، روزنامه‌نگار و مدیر یک ایستگاه رادیویی محلی در شمال کلمبیا، بعدازظهر بیست‌وچهارم ژانویه به ضرب گلوله کشته شد. فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران(IFJ) و همراه فدراسیون روزنامه‌نگاران کلمبیا (FECOLPER) این جنایت را به‌شدت محکوم کردند و خواستار تحقیقات فوری با در نظر گرفتن که فعالیت روزنامه‌نگاری مجیا به عنوان انگیزه احتمالی جنایت شدند.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران این جنایت تازه را که اولین مورد قتل روزنامه‌نگاران در آمریکای لاتین و منطقه کارائیب در سال جدید است، به‌شدت محکوم کرد و اعلام کرد: «این جنایت باید به سرعت پیگیری شود تا رویه معافیت از مجازات قاتلان روزنامه‌نگاران در کلمبیا پایان یابد. با وجود کاهش قابل توجه در این نوع حملات، خشونت متوقف نشده است.»

فدراسیون روزنامه‌نگاران کلمبیا در بیانیه‌ای تأکید کرد: «این جنایت‌ها آزادی مطبوعات را به خطر می‌اندازد.» این فدراسیون از مسئولان خواست تا برای روشن شدن چگونگی این جنایت و دستگیری همه عاملان این قتل اقدام جدی انجام دهند».

ماردونیو مجیا، روزنامه‌نگار، بیست‌وچهارم دسامبر در منزل خود در بخش سوکره در منطقه کارائیب کلمبیا به ضرب گلوله افراد مسلح کشته شد. رسانه‌های محلی از بازداشت یک نفر در ارتباط با این قتل خبر دادند، اما این موضوع هنوز از سوی دولت تایید نشده است.

مجیا مدیر یک ایستگاه رادیویی محلی بود که اخبار منطقه سوکره و سن آنتونیو را پوشش می‌داد. در حال حاضر مشخص نیست که آیا او قبلاً به دلیل فعالیت‌های خود تهدید شده بود یا خیر.






کارت

کارت