EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


احضار یک سیاستمدار سابق هند به اتهام آزار و اذیت یک روزنامه‌نگار زن
دوشنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۲

پلیس ایالت کرالای هند، سورش گوپی، سیاستمدار و بازیگر سابق را در رابطه با شکایتی که یک روزنامه‌نگار هندی به دنبال رفتار نامناسب وی در مصاحبه‌ای در اواخر اکتبر مطرح کرده بود، احضار کرد. فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران(IFJ)  آزار و اذیت یک روزنامه‌نگار شاغل را به شدت محکوم کرد و از مقامات خواست تا تحقیقات شفاف و موثری را انجام دهند. فدراسیون همچنین از دولت محلی خواست تا کمپین‌هایی برای آگاهی‌بخشی راه‌اندازی کند و برای اعضای پارلمان در هنگام تعامل با خبرنگاران، به ویژه خبرنگاران زن، یک کد رفتاری تنظیم کند تا چنین حوادثی در آینده تکرار نشود.

در بیست‌وهفتم اکتبر، سورش گوپی، بازیگر سابق و نماینده سابق حزب بهاراتیا جاناتا حین یک مصاحبه، حرکت ناشایستی نسبت به یک خبرنگار زن انجام داد. بر اساس گزارش‌ها، وقتی روزنامه‌نگار از گوپی سؤالی پرسید، او دستش را روی شانه او گذاشت و او را «خال» یا دختر نامید و پاسخ خود را آغاز کرد. علی‌رغم مخالفت‌های روزنامه‌نگار، او همچنان به او دست می‌زد تا زمانی که او دست گوپی را کنار زد.

این روزنامه‌نگار شکایتی را به پلیس کرالا ارائه کرد و پس از آن سیاستمدار سابق توسط پلیس احضار شد و در رابطه با اتهامات آزار جنسی تحت قانون مجازات هند مورد بازجویی قرار گرفت.

اتحادیه‌ها و سازمان‌های روزنامه‌نگاران هند، این آزار و اذیت را محکوم کرده‌اند. پس از گزارش اولیه این حادثه، گوپی از طریق یک پست فیسبوک از این روزنامه‌نگار عذرخواهی کرد.






کارت

کارت