EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


تشدید حملات به رسانه‌ها در کره‌جنوبی
دوشنبه ۳ مهر ۱۴۰۲

دو رسانه در کره جنوبی پس از آنکه سال گذشته گزارشی در مورد یک مصاحبه جنجالی در دوران تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری منتشر کردند، مورد حمله مقامات این کشور قرار گرفتند. در این مصاحبه، اتهاماتی علیه یون سوک یول کاندیدای آن زمان و رئیس‌جمهور فعلی مطرح شده بود. فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران(IFJ)  و انجمن روزنامه‌نگاران کره(JAK)  ارعاب و آزار و اذیت قانونی کارکنان رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها را محکوم کردند و از مقامات خواستند که فوراً همه تحقیقات را متوقف کنند.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران در این رابطه اعلام کرد: «این یورش‌ها و تحقیقات علیه رسانه‌ها، ادامه روند نگران‌کننده نقض حقوق رسانه‌ای است که توسط دولت فعلی در جمهوری کره دنبال می‌شود. فدراسیون از دفاتر دادستانی می‌خواهد که تمام تحقیقات علیه Newstapa، JTBC و روزنامه‌نگاران این رسانه‌ها را متوقف کنند و از حزب حاکم می‌خواهد که از آزادی مطبوعات محافظت کند.»

کیم دونگ هون، رئیس انجمن روزنامه‌نگاران کره نیز نسبت به شدت فزاینده سرکوب رسانه‌ای دولت با نزدیک شدن به انتخابات عمومی سال آینده ابراز نگرانی کرد.

در چهاردهم سپتامبر، بازرسان و دادستان‌های دفتر دادستانی ناحیه مرکزی سئول به دفاتر خبرگزاری‌ آنلاین Newstapa و شرکت رسانه‌ای JTBC اعزام شدند و مطالب مربوط به مصاحبه سال ۲۰۲۱ بین روزنامه‌نگار سابق شین هاک لیم که امروز رهبر اتحادیه کارگری است و کیم من بائه، یکی از چهره‌های کلیدی رسوایی مالی املاک در کره‌جنوبی را ضبط کردند. خانه‌های یک خبرنگار Newstapa و یک روزنامه‌نگار سابق JTBC نیز مورد حمله قرار گرفت. حزب حاکم فعلی قدرت خلق، با ادعای این گزارش در مورد رئیس جمهور فعلی (نامزد آن زمان) یون سوک یول مبنی برشرکت او در یک طرح وام غیرقانونی در سال ۲۰۱۱ مخالفت کرد.

یون سوک یول از زمان انتخابش در سال ۲۰۲۲، در مرکز چندین حمله به آزادی مطبوعات قرار داشته است.






کارت

کارت