EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


دو روزنامه‌نگار منتقد پوتین احتمالاً در تبعید مسموم شده‌اند
چهارشنبه ۸ شهریور ۱۴۰۲

روزنامه‌نگاران دگراندیش، النا کوستیوچنکو، گزارشگر سابق روزنامه تحقیقی نوایا گازتا، و ایرینا بابلویان، که قبلاً خبرنگار تلویزیون اکو مسکوی بود، معتقدند که آن‌ها در اکتبر ۲۰۲۲ به ترتیب در آلمان و گرجستان مسموم شده‌اند. فدراسیون‌های بین‌المللی و اروپایی روزنامه‌نگاران (IFJ-EFJ) از دولت‌ها و مقامات ذیصلاح خواستند تا این اتهامات نگران کننده را به طور کامل بررسی کنند و عاملان را به دست عدالت بسپارند و از روزنامه نگاران روسی در تبعید محافظت کنند: «شواهد گسترده‌ای از روش‌های فریبنده، پنهان و مرگبار رژیم روسیه در برخورد با کسانی که اقدامات این رژیم را افشا و به آن انتقاد می کنند، وجود دارد. مسمومیت‌هایی از این دست مستحق بررسی سریع و کامل است– هم برای روشن شدن اقدامات نفرت‌انگیز پوتین و هم برای کمک به دیگر روزنامه‌نگاران که بتوانند از خود محافظت کنند.»

به گزارش گاردین، دادستان برلین تایید کرده است که مقامات آلمانی در حال بررسی مسمومیت احتمالی النا کوستیوچنکو، روزنامه نگار روسی در اکتبر ۲۰۲۲ هستند. حمله ادعایی احتمالاً در سفری با قطار از برلین به مونیخ رخ داده است.

اینسایدر گزارش داد که هر دو خبرنگار در بیمارستان Charité برلین مورد آزمایش سم‌شناسی قرار گرفتند، اما آزمایش‌هایی که از کوستیوچنکو در اواخر سال ۲۰۲۲ گرفته شد، بی‌نتیجه بود. نمونه‌های خون بابلویان هم گم شدند و او هرگز نتیجه را دریافت نکرد.






کارت

کارت