EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


حمله اراذل و اوباش به روزنامه‌نگار هندی در پی انتقاد از وزیر
چهارشنبه ۸ شهریور ۱۴۰۲

ساندیپ ماهاجان، روزنامه‌نگار، پس از انتقاد از وزیر ارشد ایالت ماهاراشترا در فضای مجازی، توسط گروهی از مردان مورد حمله قرار گرفت. این حمله فیلم‌برداری شد و به صورت آنلاین به اشتراک گذاشته شد. فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران(IFJ)  به همراه زیرمجموعه خود اتحادیه روزنامه‌نگاران هند(IJU)  خواستار اقدام علیه وزیر در راستای قوانین حمایت از روزنامه‌نگاران در این ایالت شد.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران(IFJ)  در این رابطه گفت: «دولت ماهاراشترا باید موظف باشد که این حمله هدفمند را بررسی کند و از اجرای قانون ایالتی که برای دفاع و حمایت از خبرنگاران وجود دارد، اطمینان حاصل کند.»

اتحادیه روزنامه‌نگاران هند(IJU)  نیز حمله به این روزنامه‌نگار به دلیل انتقادات وی از پرونده تجاوز و قتل یک دختر را محکوم کرد و خواستار برخورد شدید با مهاجمان شد.

روهیت پاوار، نماینده مجلس ایالتی از حزب مخالف دولت، سکوت دولت ایالتی پس از حمله «آدمکشان سیاسی» به این روزنامه‌نگار را زیر سوال برد.

حمله به این خبرنگار در روز نهم آگوست اتفاق افتاد و فردای آن روز، ویدئوی آن در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شد. در این ویدئو، ماهاجان دیده می‌شود که حداقل سه مرد او را از موتورش پایین کشیده و مورد ضرب و شتم قرار می‌دهند.






کارت

کارت