EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


دو روزنامه‌نگار در اکوادور مجبور به ترک کشور شدند
جمعه ۲۰ مرداد ۱۴۰۲

مونیکا ولازکس (Mónica Velázques)و اندرسون بوسکان(Andersson Boscán)، خبرنگاران رسانه دیجیتال لا پستا (La Posta)، پس از دریافت تهدید و مورد هدف قرارگرفتن توسط اعضای مافیای آلبانیایی، مجبور به ترک کشور شدند. هر دو خبرنگار، بخشی از تیم تحقیقی بودند که پرونده‌ای به نام «پدرخوانده بزرگ» در مورد دخالت گیلرمو لاسو، رئیس‌جمهور، در اعمال فساد، را مورد بررسی قرار می‌دادند. این زوج خبرنگار می‌گویند که این ارعاب و تهدیدها حتی شامل عکس‌های دختران زیر سن قانونی آنها نیز می‌شدند.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران (IFJ) به همراه فدراسیون ملی روزنامه‌نگاران اکوادور (FENAPE) این وقایع را محکوم کردند و انتظار دارند که تحقیقات کامل برای یافتن مسئولین انجام شود.

فدراسیون ملی روزنامه‌نگاران اکوادور در حمایت و همبستگی با ولازکس و بوسکان بیانیه‌ای صادر کرد و اعلام کرد: «در معرض تهدید و حمله قرارگرفتن روزنامه‌نگاران غیرقابل‌قبول است و آزادی بیان و دموکراسی را در خطر قرار می‌دهد. ما از مقامات می‌خواهیم که این تهدیدات را به طور کامل بررسی کنند و از روزنامه‌نگاران و خانواده‌های آنها حفاظت کنند.»

در چند وقت اخیر، شرایط برای انجام کار مطبوعاتی در اکوادور بدتر شده است و حداقل چهار روزنامه‌نگار مجبور به ترک کشور شده‌اند.






کارت

کارت