EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


تشدید حملات علیه دانشجویان روزنامه‌نگاری در اندونزی
دوشنبه ۸ خرداد ۱۴۰۲

در پی تشدید حملات دولتی دانشجویان روزنامه‌نگاری در اندونزی، بیش از ۱۵۰ دانشجوی روزنامه‌نگاری در هفدهمین کنگره انجمن مطبوعات دانشجویی اندونزی (PPMI) با هدف گسترش حمایت‌های شورای مطبوعات از کارکنان رسانه‌های دانشجویی و نشریات آنها گرد هم آمدند. این کنگره در ۲۲ مه در جاوه اندونزی برگزار شد.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران (IFJ) در این رابطه اعلام کرد: «روزنامه‌نگاران و رسانه‌های دانشجویی لایق امنیت برابر با خبرنگاران حرفه‌ای دیگر هستند و باید تلاش بیشتری صورت گیرد تا امنیتشان تامین گردد و تهدید، ارعاب و حمله علیه رسانه‌های دانشجویی متوقف شود.»

فدراسیون از دولت اندونزی خواست که اختیارات شورای مطبوعات را تمدید کند و حمایت‌ها از دانشجویان روزنامه‌نگاری را افزایش دهد.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران  همراه با اتحادیه روزنامه‌نگاران مستقل (AJI) اندونزی و اتحادیه رسانه‌ها و صنعت خلاق برای دموکراسی (SINDIKASI) ،از دولت اندونزی خواستند تا حمایت بهتری از دانشجویان روزنامه‌نگاری و رسانه‌های آنها فراهم شود.

اتحادیه روزنامه‌نگاران مستقل اندوزی با تاکید بر قانون مطبوعات و حمایت قانونی از دانشجویان روزنامه‌نگاری، از دولت به‌ویژه وزارت آموزش‌ اندونزی خواست تا از حملات به دانشجویان روزنامه‌نگاری جلوگیری کنند.






کارت

کارت