EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


حکومت نظامی میانمار پنج روزنامه‌نگار را آزاد کرد
یکشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲

 

حکومت نظامی میانمار پنج روزنامه‌نگار را که با اتهام مخالفت با عفو به‌اصطلاح بشردوستانه بیش از دو هزار زندانی در سوم ماه مه زندانی شده بودند، آزاد کرد.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران (IFJ) همراه با شبکه روزنامه‌نگاران میانمار (MJN) وابسته به خود پیوسته از حکومت نظامیان در میانمار می‌خواهد همه خبرنگارانی که در بازداشت و زندان هستند، فوراً آزاد کند.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران اعلام کرد: «درحالی‌که آزادی پنج روزنامه‌نگار یک تحول مثبت است، اما این فدراسیون از ارتش میانمار می‌خواهد که فوراً همه روزنامه‌نگاران زندانی و زندانیان سیاسی را آزاد کند و از فشار بر رسانه‌های کشور دست بردارد.»

فدراسیون افزود: «جامعه بین‌الملل باید برای تضمین امنیت روزنامه‌نگاران و حقوق بشر و مخالفت با حکومت نظامی در میانمار بیشتر کار کند.»

از زمان کودتای نظامی فوریه دو سال پیش، حداقل صد و هفتاد و شش روزنامه‌نگار دستگیر و چهار روزنامه‌نگار کشته‌شده‌اند که پس از عفو گسترده اخیر، پنجاه روزنامه‌نگار همچنان در زندان یا بازداشت پلیس هستند.

بر اساس فهرست اعلام شده فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران در سال گذشته میلادی، میانمار  پس از چین دومین زندانی بزرگ روزنامه‌نگاران در جهان بوده است.

در همین رابطه شبکه روزنامه‌نگاران میانمار اعلام کرد: «آزادی این خبرنگاران یک گام مثبت است. بااین‌حال، هنوز 50 روزنامه‌نگار در زندان هستند که به دلیل انجام کارشان مستحق بازداشت نیستند – روزنامه‌نگاری جرم نیست.»






کارت

کارت