EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


یک خبرنگار ایتالیایی در اوکراین به ضرب گلوله روس‌ها کشته شد
پنجشنبه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۲

بوهدان بیتیک، خبرنگار روزنامه ایتالیایی لا رپوبلیکا (La Repubblica)، در ۲۶ آوریل، هنگام تهیه گزارش در نزدیکی پل آنتونیفسکی در حومه خرسون، در جنوب اوکراین به همراه همکار اایتالیایی خود موردحمله قرار گرفت و درنتیجه این حمله بوهدان بیتیک کشته و کورادو زونینو، روزنامه‌نگار دیگر از ناحیه کتف زخمی شد.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران (IFJ) همراه با  فدراسیون روزنامه‌نگاران اروپا (EFJ) و فدراسیون روزنامه‌نگاران ایتالیا (FNSI)، قتل این روزنامه‌نگار را محکوم کرد و از نیروهای روسیه خواست که هدف قرار دادن روزنامه‌نگاران را متوقف کنند و به آنها اجازه دهند آزادانه کار کنند.

زونینو یک جلیقه ضدگلوله با علامت «پرس» پوشیده بود، اما مشخص نیست که آیا بیتیک جلیقه‌ای به تن داشت یا نه. روزنامه لا رپوبلیکا گزارش داد که این حمله به‌احتمال زیاد توسط تک‌تیراندازهای روسی انجام‌شده است.

سرگی تومیلنکو، رئیس اتحادیه ملی روزنامه‌نگاران اوکراین (NUJU)، در این رابطه افزود: «قتل بوهدان بیتیک، روزنامه‌نگار اوکراینی و مجروح شدن روزنامه‌نگار ایتالیایی «کورادو زونینو» یک جنایت جنگی دیگر توسط روس‌ها است. اتحادیه ملی روزنامه‌نگاران اوکراین از روزنامه‌نگاران شجاع ایتالیایی که در خط مقدم کار می‌کنند تشکر می‌کند.»






کارت

کارت