EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


اخراج دو روزنامه‌نگار فرانسوی توسط مقامات نظامی بورکینافاسو
سه شنبه ۲۲ فروردین ۱۴۰۲

دو روزنامه‌نگار فرانسوی به نام‌های سوفی دوس از مجله لوموند و اگنس فایور از روزنامه لیبراسیون، در ۳۱ مارس توسط مقامات نظامی بورکینافاسو برای بازجویی احضار شدند و به آن‌ها مهلتی بیست و چهار ساعته برای خروج از کشور داده شد.

آنتونی بلانگر، دبیرکل فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران (IFJ) ضمن محکوم کردن اخراج روزنامه‌نگاران فرانسوی، آن را تلاشی عمدی برای ساکت کردن رسانه‌های خارجی و روزنامه‌نگاران شاغل در بورکینافاسو برای جلوگیری از انتشار اطلاعات در مورد جنایات رژیم نظامی دانست.

آقای بلانگر افزود: «این یک ضربه جدی به آزادی بیان و آزادی رسانه‌ها نه تنها در بورکینافاسو بلکه در سراسر منطقه غرب آفریقا است. مقامات نظامی بورکینافاسو باید به رسانه‌های مستقل اجازه دهند تا وظایف خود را بدون ارعاب انجام دهند و به مردم آگاهی‌بخشی کنند. »

رسانه لیبراسیون در این رابطه اعلام کرد که اخراج این روزنامه‌نگاران در ارتباط با گزارشی است که در ماه مارس از حضور کودکان و نوجوانان در یک پادگان نظامی بورکینافاسو، توسط این رسانه منتشر شده بود.

همچنین رسانه «لوموند» در بیانیه‌ای اعلام کرد: «اخراج این دو روزنامه‌نگار یک شکست جدید و بزرگ برای آزادی اطلاع‌رسانی به مردم در مورد وضعیت بورکینافاسو است».






کارت

کارت