EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


فدراسیون‌های بین‌المللی و اروپایی روزنامه‌نگاران خواستار آزادی فوری خبرنگار بازداشتی در روسیه شدند
پنجشنبه ۱۷ فروردین ۱۴۰۲

 

به دنبال بازداشت «ایوان گرشکویچ» خبرنگار وال استریت ژورنال در مسکو در سی‌ام مارس، فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران (IFJ)، فدراسیون روزنامه‌نگاران اروپا (EFJ)، و برخی رسانه‌ها و اتحادیه‌های کارگری در روسیه و ایالات متحده، از مقامات روسیه خواستند که فوراً و بدون قید و شرط این خبرنگار را آزاد کنند.
این خبرنگار ۳۱ ساله که ممکن است با ۲۰سال زندان روبرو شود به گفته سرویس امنیت فدرال روسیه (FSB) متهم به جمع‌آوری اطلاعات طبقه‌بندی و محرمانه شده است.
دومینیک پرادالیه، رئیس فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران در این رابطه گفت: «دستگیری شرم‌آور ایوان گرشکویچ تلاش آشکار دیگری برای خفه کردن صداهای مستقل در روسیه است. پوتین باید از گروگان گرفتن خبرنگاران دست بردارد. ما خواستار آزادی فوری ایوان هستیم. »
همچنین ماجا سیور، رئیس فدراسیون روزنامه‌نگاران اروپا با تأکید بر لزوم آزادی این روزنامه‌نگار گفت: «این دستگیری در واقع یک پیام گروگان‌گیری ترسناک است که خطاب به همه روزنامه‌نگاران فعال در روسیه است. ما به شدت سیاست‌های استبدادی کرملین را محکوم می‌کنیم و خواستار آزادی ایوان گرشکویچ و ۳۹ روزنامه‌نگار دیگر زندانی در روسیه و اوکراین اشغالی هستیم. »






کارت

کارت