EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


دولت هند دسترسی به اینترنت و رسانه‌های اجتماعی را در پنجاب محدود کرد
چهارشنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۲

مقامات فدرال و ایالتی در منطقه پنجاب هند، دسترسی به اینترنت و رسانه‌های اجتماعی را همزمان با عملیات پلیس برای دستگیری یک شخصیت سیاسی و طرفدارانش، محدود کرده‌اند.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران (IFJ) از مقامات هند خواست که به آزادی بیان و دسترسی آزاد به اطلاعات احترام بگذارند و فوراً تمام محدودیت‌های روزنامه‌نگاران و رسانه‌ها را متوقف کنند.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران اعلام کرد: «سانسور دولتی، قطع اینترنت و محدودیت حساب‌های رسانه‌های اجتماعی روزنامه‌نگاران در پنجاب، ضربه سختی بر آزادی رسانه‌ها و دموکراسی در هند است.»

فدراسیون همچنین از مقامات هند خواست که سرکوب صداهای مستقل و منتقد را متوقف کنند.

در انتهای ماه مارس، حساب توییتر خبرگزاری بی‌بی‌سی به زبان پنجابی به دستور مقامات در هند مسدود شد. این اقدام پس از آن صورت گرفته که حداقل صد و بیست‌ و دو حساب توییتر، از جمله اکانت روزنامه‌نگاران، سیاستمداران و سازمان‌های غیردولتی، به دنبال درخواست دولت هند در نوزدهم مارس تعلیق شده بود.

مقامات ایالتی پنجاب در بیستم مارس مدعی شدند که این محدودیت‌ها برای مبارزه با انتشار اخبار جعلی صورت گرفته است. این محدودیت‌های اینترنتی در سراسر پنجاب اعمال شد و بیش از بیست و هفت میلیون نفر را تحت تأثیر قرار داده است.

در سال ۲۰۲۳ چالش‌های بزرگی بر سر آزادی‌های اساسی مانند آزادی بیان و رسانه‌ها در هند رخ داده است.

در ماه فوریه، چند دفتر بی‌بی‌سی در دهلی نو و بمبئی پس از پخش مستندی از انفعال نخست‌وزیر نارندرا مودی در جریان شورش‌های گجرات در سال ۲۰۰۲، با اتهامات مالیاتی بی اساس مورد حمله قرار گرفتند.

سه روزنامه‌نگار هندی دیگر در همین سال به دلیل اظهارنظرهای خود علیه سیاستمداران بازداشت شده‌اند.

 






کارت

کارت