EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


ادامه نقض آزادی رسانه‌ها؛ دستگیری سه روزنامه‌نگار هندی
شنبه ۵ فروردین ۱۴۰۲

در آخرین مورد از سرکوب رسانه‌های هند، عرفان مهراج، روزنامه‌نگار کشمیری، با اتهام ارتباط با یک پرونده تروریستی، بازداشت شده است.

علاوه بر این، سانجی رانا و جاسپال سین، روزنامه‌نگاران دیگری هستند که به دلیل اظهارات انتقادی نسبت به مقامات محلی در هند، بازداشت شده‌اند.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران(IFJ) و اتحادیه روزنامه‌نگاران هند (IJU)، استفاده از آزار و اذیت و ارعاب برای خاموش کردن روزنامه‌نگاران در هند را محکوم کردند و از مقامات هند خواستند تا به آزادی رسانه‌ها احترام بگذارند.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران در این خصوص اعلام کرد: «ما از مقامات هندی می‌خواهیم که فوراً سه روزنامه‌نگار بازداشت شده را آزاد و همه اتهامات علیه آنها را لغو کنند.»

فدراسیون افزود: «مقامات هند باید به تعهدات خود برای حفاظت و ارتقای آزادی رسانه‌ها پایبند باشند و از اینکه روزنامه‌نگاران بتوانند بدون ترس از انتقام کار کنند، مطمئن شوند.»

اتحادیه روزنامه‌نگاران هند هم در همین رابطه اعلام کرد: «استفاده از مسیرهای قانونی برای ساکت کردن و آزار خبرنگاران به یک روند در برخی ایالات هند تبدیل شده است. روزنامه‌نگاران باید بتوانند وظیفه خود را در گزارش مستقل و پاسخگو کردن سیاستمداران انجام دهند.»

 

 






کارت

کارت