EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


محکومیت روح‌الله نخعی به دو سال و هفت ماه زندان
چهارشنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۱

همزمان با درخواست تشکل‌های مختلف برای آزادی خبرنگاران زندانی در ایران و علی‌رغم صدور عفو برای برخی از روزنامه‌نگاران، بنا بر گزارش‌های منتشر شده از ایران، شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب روح‌الله نخعی، روزنامه‌نگار زندانی را به اتهام اجتماع، تبانی و تبلیغ علیه نظام به دوسال و هفت ماه زندان محکوم کرده است.

گفتنی است روح‌الله نخعی، روزنامه‌نگار آزاد و فعال در حوزه سیاست خارجی و بین‌الملل که ۳۱ شهریورماه از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شده بود، عصر روز دوشنبه ۲۶ دی‌ماه به قید وثیقه و به طور موقت تا پایان مراحل دادرسی از زندان فشافویه آزاد شد.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران(IFJ) تاکنون چندین بار از آغاز اعتراضات سراسری در ایران ضمن اعتراض به سرکوب رسانه‌ها و بازداشت روزنامه‌نگاران، خواهان آزادی همه خبرنگاران زندانی در ایران شده است.

پیشتر فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران به مقامات ایران یادآوری کرده بود که همچنان ده‌ها خبرنگار در پشت میله‌های زندان محبوس هستند. تنها جرم آنها این است که در وقایع و اعتراضات پس از کشته شدن مهسا امینی، اقدام به پوشش آن کرده‌اند.

آنتونی بلانگر، دبیر کل فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران، در این رابطه گفته بود: «ما به مقامات ایرانی تعهدات بین‌المللی آنها در قبال حقوق بشر و آزادی بیان را یادآوری می‌کنیم. ما خواستار برقراری دموکراسی در کشور و آزادی فوری همه همکارانمان از زندان هستیم.»






کارت

کارت