EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


حمایت از هفته‌نامه لو پوهر فرانسه بعد از تهدید توسط گروه‌های افراطی
جمعه ۵ اسفند ۱۴۰۱

هفته‌نامه فرانسوی لو پوهر(Le Poher) در ۲۰ فوریه، پس از تماس شخصی ناشناس که گفته بود بمبی در دفتر این نشریه جاسازی شده، مجبور شد دفتر خود را تخلیه کند.

اگرچه هیچ وسیله انفجاری در دفتر این نشریه پیدا نشد، اما این چندمین تهدید و ارعابی است که نشریه لو پوهر را در هفته‌های اخیر با آن روبرو بوده است.

فدراسیون بین‌المللی و اروپایی روزنامه‌نگاران(IFJ و EFJ) همراه با اتحادیه‌های روزنامه‌نگاران فرانسه(SNJ، CFDT-Journalistes، SNJ-CGT) ضمن محکوم کردن حملات مکرر به این نشریه مستقل با روزنامه‌نگاران این نشریه اعلام همبستگی کردند.

آنتونی بلانگر، دبیرکل فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران در این خصوص گفت: «این آزار و اذیت و ارعاب مداوم همکاران ما از لو پوهر باید فورا متوقف شود. خبرنگاران نمی توانند در ترس زندگی کنند.»

ریکاردو گوتیرز، دبیرکل فدراسیون اروپایی روزنامه‌نگاران هم گفت: «ما شدیداً این ارعاب‌ها را محکوم و حمایت کامل خود را از تحریریه لو پوهر اعلام می‌کنیم. ما از مقامات می‌خواهیم برای اطمینان از امنیت خبرنگاران واکنش سریع نشان دهند.»

تهدید بمب‌گذاری نشریه لو پوهر جدیدترین مورد از مجموعه تهدیدهایی است که در اکتبر ۲۰۲۲ آغاز شد. اولین تهدید بعد از چاپ مقاله‌ای در این نشریه در مورد پروژه‌ای برای اسکان پناهندگان، به تحریریه ارسال شده بود.

چند ماه بعد، در ژانویه ۲۰۲۳، اروان چارتیر، سردبیر لو پوهر در ایمیلی به مرگ تهدید شد و تهدیدها ادامه یافت.

به نظر می‌رسد این تهدیدها بخشی از ارعاب سیستماتیک از  طرف گروه افراطی‌ «مقاومت جمهوری»، که یک گروه ضد مسلمان و ضد مهاجر در فرانسه است، به این نشریه ارسال شده باشد.

 

 






کارت

کارت