EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


یک روزنامه‌نگار در روسیه به خاطر پست تلگرامی به شش سال زندان محکوم شد
دوشنبه ۱ اسفند ۱۴۰۱

ماریا پونومارنکو، روزنامه‌نگار روس به دلیل انتشار پستی در تلگرام درباره حمله مرگبار هواپیماهای جنگی روسیه به ساختمان تئاتری در ماریوپل اوکراین به شش سال زندان محکوم شد.

فدراسیون‌های بین‌المللی و اروپایی روزنامه‌نگاران(IFJ و EFJ) این سرکوب شدید آزادی بیان در روسیه را محکوم کرده و خواستار آزادی فوری این روزنامه‌نگار شدند.

مقامات گفتند که ماریا پونومارنکو، ۴۴ ساله، خبرنگار کانال راش‌نیوز، به دلیل انتقاد از حمله مسکو در اوکراین، به عنوان بخشی از سرکوب مداوم مخالفان، به شش سال زندان محکوم شد.

او به دلیل پستی در یک کانال تلگرامی ناشناس در ۱۷ مارس ۲۰۲۲ در رابطه با حمله به یک تئاتر در شهر بندری ماریوپل اوکراین که پس از یک محاصره طولانی تحت کنترل روسیه قرار گرفت، تحت پیگرد قانونی قرار گرفت.

حدود ۱۲۰۰ غیرنظامی در جستجوی سرپناه در داخل سالن تئاتر بودند که توسط جت های جنگنده روسی بمباران شد. عفو بین الملل اعلام کرد که این جنایت جنگی است که توسط نیروهای روسیه انجام شده است.

بر اساس گزارش‌ها از روسیه، ۱۳۸ متهم از جمله روزنامه‌نگاران، ماریا پونومارنکو، آندری نواشوف، ایزابلا اولووا، الکسی شیتیک، اوگنیا بالتاتارووا، الکساندر نوزوروف، روسلان لویف، مایکل ناکی، مارینا اووسیانیکوا، پیوتر ورزیلوف، آندری سولداتوفان، و. سرگئی میخائیلوف، دمیتری کولزف، هریستو گروزف، سرگئی رزنیک و وبلاگ نویسان ورونیکا بلوتسرکوفسکایا، ایلیا کراسیلشچیک، اسلام بلوکیف، سرگئی نوسف، الکساندر نوزدرینوف و الکسی اونوشکین، در روسیه به اتهام نشر اخبار جعلی نسبت به ارتش روسیه تحت پیگرد قانونی قرار گرفته‌اند.

 






کارت

کارت