EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


تمدید مهلت ثبت نام در انجمن صنفی روزنامه نگاران استان تهران
سه شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۵

سخنگوی انجمن صنفی روزنامه نگاران استان تهران از تمدید مهلت ثبت نام برای عضویت در این انجمن خبر داد .

img_2016-11-15-125146
داوود محمدی  با اعلام اینکه «تعداد همکاران ارسال کننده مدارک لازم برای ثبت نام ، تاکنون، چشمگیر  بوده و موسسان از حسن نظر و ابراز لطف آنان سپاسگزار هستند»، افزود:« گروهی از همکاران با یادآوری تنگنای فرصت و فراغت بدلیل فعالیت در نمایشگاه مطبوعات ، پیشنهاد تمدید مهلت ثبت نام را مطرح کردند و بر این اساس ، دریافت مدارک عضویت تا 11 آذرماه ادامه خواهد یافت». وی با اشاره به نقص مدارک ارسالی شماری از متقاضیان عضویت تصریح کرد:« لازمه نهایی شدن عضویت و حضور در روز برگزاری مجمع تکمیل مدارک است . بنابراین ، این گروه از همکاران لطفا در اسرع وقت ، نسبت به رفع نواقص اقدام کنند». سخنگوی انجمن صنفی روزنامه نگاران استان تهران با بیان اینکه «انجمن ، در روز برگزاری مجمع مایل و قادر نیست ، میزبان اعضایی باشد که نقص مدارک خود را برطرف نکرده اند»، اعلام کرد: «طبق قانون ، انجمن موظف است اسامی ثبت نام کنندگان و مدارک دریافتی از آنان را به وزارت کار ارایه دهد و نماینده این وزارتخانه در روز برگزاری مجمع ، صرفا، با حضور افرادی که پرونده ثبت نامی آنها کامل است ، موافقت خواهد کرد».
محمدی تاکید کرد:«نام این تشکل ، انجمن صنفی «روزنامه نگاران» است ، بنابراین ،با هدف رعایت الزامات قانونی، همکاران شاغل در تحریریه ها  در معرفی نامه ارسالی از محل اشتغال خود ، از واژه « روزنامه نگار» استفاده کنند ». وی ادامه داد:«در صورتی که بدلایلی نظیر وجود نداشتن عنوان «روزنامه نگار» در رسانه هایی مانند سایت ها و خبرگزاری ها  یا هر دلیل دیگری، صدور معرفی نامه با این عنوان امکانپذیر نباشد ، ذکر جمله « همکاری با تحریریه » در معرفی نامه ها کفایت می کند». سخنگوی انجمن صنفی روزنامه نگاران استان تهران تصریح کرد:« وجود چنین محدویت قانونی ای ، صرفا، مربوط به دوره پیش از برگزاری مجمع است و پس از آغاز رسمی فعالیت انجمن ، ساز و کارهایی متناسب با فضای موجود طبوعات برای عضوگیری ، تعریف و اجرایی خواهد شد».
وی همچنین گفت:« آگهی تاسیس انجمن منتشر شده و مطابق آن ، مجمع روز 18 آذر ساعت 9 صبح و در محل سالن 17 شهریور وزارت کار واقع در خیابان آزادی برگزار خواهدشد». محمدی تصریح کرد:«اساسنامه پیشنهادی ، فردا ( 26 آبان) در کانال انجمن منتشر خواهد شد تا همکاران با داشتن فرصت کافی ، از محتوای آن مطلع شوند ». به گفته محمدی ، « انتظار می رود با نقد های فردی و گروهی همکاران ،موارد نیازمند بازنگری در اساسنامه پیشنهادی ، مشخص شود تا اصلاحات کارشناسی  با پشتوانه رای اکثریت حاضران، در اساسنامه مصوب و نهایی لحاظ شود».
سخنگوی انجمن صنفی روزنامه نگاران استان تهران تاکید کرد :« این انجمن ، متعلق به طیف یا گروه خاصی نیست و  هدف گذاری آن ، فعال سازی نهادی است که همه سلیقه ها و دیدگاه ها بتوانند در آن عضو شوند و هم افزایی صنفی هدفمند داشته باشند. ». وی افزود:« امیدواریم با حضور گسترده و مشتاقانه اهالی مطبوعات در روز مجمع  و انتخاب اعضای اصلی انجمن گامی بلند در مسیر صیانت از حقوق صنفی و معنوی همکاران برداشته شود».






کارت

کارت