EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


طالبان یک خبرنگار را در ننگرهار زندانی کردند
یکشنبه ۹ بهمن ۱۴۰۱

خیرالله پرهر، روزنامه‌نگار آزاد، از نهم ژانویه در ولایت ننگرهار افغانستان با حکم ریاست عمومی اطلاعات طالبان، بازداشت شده است.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران(IFJ) دستگیری پرهار را محکوم کرد و از طالبان خواست که بازداشت خودسرانه خبرنگاران و اصحاب رسانه‌ها را متوقف کند.

به گزارش خبرگزاری مستقل افغانستان اینترنشنال، پرهار ، روزنامه‌نگار و رئیس انجمن خبرنگاران ورزشی ننگرهار، در تاریخ ۹ ژانویه توسط ماموران اطلاعات طالبان بازداشت شد و بنا بر گزارش‌ها همچنان در بازداشت به سر می‌برد.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران علاوه بر درخواست فوری آزادی این روزنامه‌نگار، اعلام کرد: «در حالی که طالبان به سرکوب رسانه‌های مستقل و منتقد ادامه می‌دهد و محدودیت‌های شدیدی را برای خبرنگاران فعال ایجاد کرده، تعداد موارد دستگیری، آزار و اذیت، ارعاب و خشونت علیه خبرنگاران همچنان افزایش می‌یابد. ریاست عمومی اطلاعات طالبان باید در قبال این سرکوب مطبوعات پاسخگو باشد.»

مقامات طالبان تاکنون در مورد اتهامات و دلیل بازداشت پرهار اطلاعاتی ارائه نداده‌اند.

این رویداد توسط گروه های مختلف آزادی مطبوعات از جمله مرکز خبرنگاران افغانستان، محکوم شده است. این گروه‌ها هم خواهان آزادی فوری پرهار و رد کلیه اتهامات علیه وی شدند.

از زمان تسلط طالبان بر افغانستان در آگوست ۲۰۲۱ خبرنگاران با محدودیت‌ها و آزار و اذیت فزاینده‌ای مواجه شده‌اند و صنعت رسانه این کشور دچار یک فروپاشی طولانی‌مدت مالی شده است.

 






کارت

کارت