EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


بازداشت و محاکمه روزنامه‌نگار پاکستانی به دلیل افشاگری علیه ژنرال سابق ارتش
سه شنبه ۴ بهمن ۱۴۰۱

برای شهید اسلم، روزنامه‌نگار ارشد پاکستانی رسانه بُل نیوز(BOL News)، پس از دستگیری به اتهام نقش داشتن در افشای اطلاعات مالی یک فرمانده سابق ارتش، وثیقه صادر شد.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران (IFJ) همراه با اتحادیه روزنامه‌نگاران فدرال پاکستان (PFUJ) ارعاب روزنامه‌نگاران توسط مقامات پاکستانی را محکوم کردند و از دولت پاکستان خواستند، فورا همه اتهامات علیه اسلم را لغو کند.

در ۱۸ ژانویه دادگاهی در اسلام آباد برای شهید اسلم پرونده‌ای به اتهام افشاگری علیه فرمانده سابق ارتش پاکستان باز کرد و برای آزادی او وثیقه پنجاه هزار روپیه‌ای تعیین کرد.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران در این خصوص اعلام کرد: «دستگیری و ارعاب شهید اسلم ناقض حقوق اساسی و حمایت‌های قانونی تضمین شده برای خبرنگاران، در پاکستان است.»

فدراسیون همچنین تاکید کرد: «روزنامه‌نگاران باید بتوانند بدون ترس از بازدشت، در مورد موضوعاتی که به نفع عموم جامعه است، گزارش دهند.»

اسلم ابتدا به مدت دو روز توسط ماموران اطلاعاتی بدون اطلاع قبلی به اتهام دست داشتن در افشای سوابق مالیاتی ژنرال قمر جاوید باجوا، بازداشت شد. مقامات ادعا کرده‌اند که این سوابق به طور غیرقانونی به دست آمده، با این وجود اسلم تمامی اتهامات را رد کرد.

 






کارت

کارت