EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


مجروح شدن دو خبرنگار ایتالیایی در اوکراین بر اثر تیراندازی روسیه
جمعه ۲ دی ۱۴۰۱

کلودیو لوکاتلی، روزنامه‌نگار مستقل ایتالیایی و نیکولو سلستی، خبرنگار و عکاس، در ۱۹ دسامبر در شهر جنوبی خرسون در اثر تیراندازی نیروهای روسیه مجروح شدند.

فدراسیون بین‌المللی و اروپایی روزنامه‌نگاران (IFJ-EFJ)و فدراسیون ملی مطبوعات ایتالیا (FNSI) این حمله عمدی روسیه را محکوم کردند و یادآور شدند که اوکراین با ۱۲ روزنامه‌نگار کشته شده، در سال ۲۰۲۲ مرگبارترین کشور برای خبرنگاران بوده است.

بر اساس فهرست کشته‌شدگان فداراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران، جنگ در اوکراین تا به امروز در سال ۲۰۲۲ منجر به کشته شدن ۱۲ خبرنگار شده که اوکراین را به خطرناک‌ترین کشور برای خبرنگاران در سال جاری تبدیل کرده است.

فدراسیون بین‌المللی و اروپایی روزنامه‌نگاران در بیانیه ای مشترک اعلام کردند: «حمله علیه روزنامه‌نگاران باید به شدت توسط مقامات بین‌المللی محکوم شود. هدف قرار دادن عمدی همکاران ایتالیایی ما در اوکراین نشان‌دهنده نیاز فوری به تلاش بین‌المللی برای حافظت از روزنامه‌نگاران در مناطق جنگی است. این جنایات نباید بدون مجازات باقی بمانند.»

از زمان حمله روسیه به اوکراین، فدراسیون بین‌المللی و اروپایی روزنامه‌نگاران دویست هزار یورو برای حمایت از روزنامه‌نگاران در جنگ صرف کرده‌اند، با این حال، جنگ همچنان ادامه دارد و جان خبرنگاران در خطر است.

 

 






کارت

کارت