EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


محکومیت یک نفر به دلیل آزار خبرنگار ایتالیایی حین گزارش فوتبال
جمعه ۲ دی ۱۴۰۱

آندره‌آ سرانی، هوادار فوتبالی که به گرتا بکاگلیا، روزنامه‌نگار تلویزیونی حین گزارش پس از یک مسابقه فوتبال در سال ۲۰۲۱ تعرض کرده بود، به ۱۸ ماه زندان، پنج سال تعلیق و پرداخت ده هزار یورو محکوم شده است.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران (IFJ) ، فدراسیون روزنامه‌نگاران اروپا (EFJ) و فدراسیون ملی روزنامه‌نگاران ایتالیا(FNSI) با استقبال از تصمیم دادگاه، نسبت به هرگونه تجاوز و تعرض جنسی علیه خبرنگاران، هشدار دادند.

در ۲۷ نوامبر ۲۰۲۱ روزنامه‌نگار تلویزیون توسکانا، گرتا بکاگلیا، در حین گزارش زنده از بازی امپولی و فیورنتینا در امپولی، توسط آندره‌آ سرانی مورد تعرض قرار گرفت.

بلافاصله پس از این حادثه، فدراسیون‌های بین‌المللی و اروپایی روزنامه‌نگاران و فدراسیون ملی خبرنگاران ایتالیا خواستار برخورد با متعرض شدند و خشونت جنسی علیه زنان خبرنگار را محکوم کردند.

آنتونی بلانگر و ریکاردو گوتیرز، دبیران کل فدراسیون‌های بین‌المللی و اروپایی روزنامه‌نگاران در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند: «ما خود را نسبت به گرتا بکاگلیا، روزنامه‌نگار ایتالیایی که در حین انجام وظیفه‌اش مورد آزار جنسی غیرقابل قبولی قرار گرفت، متعهد می‌دانیم. ما از تصمیم دادگاه استقبال می کنیم و امیدواریم که این حکم از تجاوزات جنسی بیشتر علیه روزنامه‌نگاران جلوگیری کند.»

آقایان بلانگر و گوتیرز همچنین افزودند: « وضعیت هزاران روزنامه‌نگار، به‌ویژه زنان، هنوز بسیار ناامن است و ما از رسانه‌ها می‌خواهیم که سیاست‌های محکمی را برای رسیدگی مناسب به خشونت در محل کار اجرا کنند و در قبال خشونت مبتنی بر جنسیت مدارا نکنند.»

 

 






کارت

کارت