EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


تمدید قرار بازداشت نیلوفر حامدی و بلاتکلیفی الهه محمدی
شنبه ۲۶ آذر ۱۴۰۱

با گذشت حدود سه ماه از بازداشت نیلوفر حامدی و الهه محمدی دو خبرنگار روزنامه‌های شرق و هم‌میهن، تاکنون هیچ پیشرفتی در مورد پرونده و علت بازداشت صورت نگرفته و وضعیت آن‌ها در هاله‌ای از ابهام است.

روز شنبه، پایگاه خبری انصاف نیوز، گفتگویی مشترک با سعید پارسایی و محمدحسین آجرلو همسران این دو روزنامه‌نگار در خصوص آخرین وضعیت آن‌ها در زندان انجام داد.

بر اساس این گزارش، سعید پارسایی همسر نیلوفرحامدی با انتقاد از نپذیرفتن وثیقه برای آزادی موقت وی، از تمدید قرار بازداشت این روزنامه‌نگار تا پایان آذرماه خبر داد.

به گفته آقای پارسایی، «نه تنها برای خانواده بلکه امکان ورود به دادسرای اوین و پیگیری پرونده برای وکیل (آقای کامفیروزی ) که اکنون در بازداشت است نیز، میسر نیست.»

از سوی دیگر محمد حسین آجرلو همسر الهه محمدی نیز با اشاره به وضعیت سلامتی وی، از «بلاتکلیفی و عدم صدور کیفرخواست» برای این روزنامه‌نگار خبر داد.

وی افزود: «متاسفانه هنوز برای الهه کیفرخواستی صادر نشده است. همسر من ۱۷ روز را در انفرادی بسر برده که گاهی حتی هوا و اکسیژن کافی برای نفس کشیدن وجود نداشته است.»

به گفته آقای آجرلو، خانم محمدی در مدت بازداشت به عفونت پوستی مبتلا شده و از درمان محروم بوده و با وجود درخواست‌های مکرر، به بهداری منتقل نشده است.

همسران دو خبرنگار بازداشتی در پایان سخنان خود اظهار داشتند: «چشم اندازی از آینده نداریم و از موارد اتهامی یا روند رسیدگی به پرونده چیزی نمیدانیم.»

 

 






کارت

کارت