EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


راه‌اندازی پروژه‌ای برای رفع تبعیض جنسیتی در فضای رسانه‌ها
شنبه ۲۶ آذر ۱۴۰۱

جلسه‌ای با موضوع «روزنامه‌نگاری اخلاقی عاری از تبعیض جنسیتی» در دوازدهم دسامبر در مقر فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران(IFJ) در بروکسل بلژیک برگزار شد.

این جلسه با هماهنگی اتحادیه اروپا برای راه‌اندازی پروژه جدید با عنوان «بازنویسی داستان: رسانه ها و سیاست‌های جنسیتی» برگزار شده است.

در این نشست موضوع روزنامه‌نگاری اخلاقی عاری از تبعیض جنسیتی، در دستور کار قرار گرفت و به سوالاتی همچون اینکه «چگونه روزنامه‌نگاران می‌توانند به بهترین نحو در مورد انتخابات آینده اتحادیه اروپا گزارش دهند و گزارش‌های اخلاقی و آگاهانه از جنسیت در مورد سیاست به عموم ارائه دهند؟» پرداخته شد.

این پروژه با پشتیبانی مالی اتحادیه اروپا و کارگروهی تحت رهبری فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران شامل اتحادیه روزنامه‌نگاران کرواسی، اتحادیه روزنامه‌نگاران قبرس و برخی اتحادیه‌های دیگر انجام می‌شود.

همچنین این پروژه برای ارائه یک برنامه دو ساله با هدف توسعه مهارت‌های روزنامه‌نگاران، دانشجویان رسانه‌ای و رسانه‌های عمومی برای ارتقای فرهنگ اتاق‌های خبر با هدف برابری در سیاست‌های جنسیتی برگزار می‌شود.

جرمی دیر، معاون دبیرکل فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران در این رابطه گفت: «این پروژه از این نظر که خبرنگاران، دانشجویان و رسانه‌ها را گرد هم می‌آورد تا روزنامه‌نگاری اخلاقی را در گزارش‌های سیاسی تقویت کند و فرهنگ برابری جنسیتی را در اتاق‌های خبر ایجاد کند، منحصر به فرد است.»

او افزود: «این پروژه همچنین فرصتی است برای اتحادیه‌های ما تا مهارت‌ها و ظرفیت‌های خود را افزایش دهند و به اعضای خود آموزش‌های عمیقی در زمینه پوشش سیاسی بدون تبعیض جنسیتی ارائه دهند.»






کارت

کارت