EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


راه‌اندازی کمپین برای حمایت از خبرنگاران هنگ‌کنگ
چهارشنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۱

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران(IFJ) به شدت نگران تخریب و تضعیف مداوم رسانه‌های مستقل و آزادی رسانه‌ها در هنگ‌کنگ است. این نگرانی هم در گزارش اخیر فدراسیون از وضعیت رسانه‌ها در هنگ‌کنگ بازتاب یافته و هم به صورت یک کمپین در سیزدهم دسامبر راه‌اندازی شده است.

فدراسیون همچنین از دولت‌ها، اعضای جامعه مدنی و سازمان‌های رسانه‌ای خواست تا اقدامات سرکوبگرانه دولت‌های چین و هنگ‌کنگ را محکوم کنند و از روزنامه‌نگاران هنگ‌کنگی حمایت کنند.

از زمان تحمیل قانون امنیت ملی پکن به هنگ‌کنگ در سال ۲۰۲۰، فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران و سازمان‌های وابسته به آن در این کشور، نقض آزادی مطبوعات و رسانه‌های مستقل در هنگ‌کنگ را محکوم کرده‌اند.

اپل دیلی، استند نیوز و حداقل ده رسانه خبری دیگر به دلیل تحمیل قانون جدید و سرکوب دولتی تعطیل شده‌اند و بسیاری از روزنامه نگاران، فعالان و رهبران اتحادیه‌ها در میان سرکوب وحشیانه جامعه مدنی و رسانه‌های مستقل دستگیر، تهدید و زندانی شده‌اند.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران علاوه بر تهیه گزارش از وضعیت نگران‌کننده نقض آزادی مطبوعات در هنگ‌کنگ و راه‌اندازی کمپین، از دولت‌ها، سازمان‌های جامعه مدنی و گروه‌های حقوق بشری خواست که وضعیت اضطراری و مخاطره‌ای را که روزنامه‌نگاران و رسانه‌ها و دیگر مدافعان حقوق بشر در هنگ‌کنگ با آن مواجه هستند، بشناسند و از برنامه‌های مهاجرتی ویژه و اقدامات بشردوستانه حمایت کنند.

از دیگر حمایت‌هایی که فدراسیون ذکر کرده، تسهیل صدور ویزا برای خبرنگارانی است که از هنگ کنگ فرار کرده‌اند.






کارت

کارت