EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


افزایش حملات به روزنامه‌نگاران همزمان با بحران سیاسی در پرو
چهارشنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۱

انجمن ملی روزنامه‌نگاران پرو(ANP) نسبت به افزایش خشونت‌ علیه خبرنگاران همزمان با بحران سیاسی که پس از تلاش رئیس‌جمهور سابق برای تعطیلی کنگره در این کشور به وجود آمده، هشدار داد.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران(IFJ) هم با اعلام همبستگی خود با همکارانش در پرو، حملات علیه روزنامه‌نگاران در بحبوحه بحران سیاسی در پرو را محکوم کرد.

از هفتم دسامبر، زمان شروع بحران سیاسی در پرو، حداقل ۲۱ حمله علیه خبرنگاران ثبت شده است.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران در این رابطه اعلام کرد: «ما از موارد فزاینده رفتار خشونت‌آمیز ثبت‌ شده علیه همکارانمان به شدت نگران هستیم. در شرایط بحرانی پرو، نقش خبرنگاران برای تضمین حق آگاهی مردم و در نتیجه تضمین فرآیندهای دموکراتیک ضروری است.»

فدراسیون همچنین افزود: «ما رویدادهای اخیر در پرو را دنبال می‌کنیم و ضمن اعلام همبستگی با انجمن ملی روزنامه‌نگاران پرو، برای حفاظت از دموکراسی و ایمنی روزنامه‌نگاران، آنها را حمایت می‌کنیم.»

 

بر اساس گزارش‌ها این حملات هم توسط معترضان و هم توسط پلیس علیه خبرنگاران صورت گرفته و از حملات لفظی، توهین، تهدید، ممانعت از کار روزنامه‌نگاری و تخریب اقلام کار گرفته تا خشونت فیزیکی، ضرب و شتم با باتوم پلیس و پرتاب گاز اشک‌آور به سمت خبرنگاران را شامل می‌شود.

 






کارت

کارت