EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


محکومیت سنگین جیمی لای، غول رسانه‌ای هنگ‌کنگ
چهارشنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۱

جیمی لای، غول رسانه‌ای هنگ‌کنگ و بنیانگذار اپل‌دیلی، در دهم دسامبر به دلیل واگذاری مدیریت این نشریه خبری، به پنج سال و ۹ ماه زندان محکوم شد.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران(IFJ) اذیت و آزار مداوم جیمی لای و خبرنگاران سابق اپل‌دیلی را محکوم کرد و از مقامات هنگ‌کنگ و چین خواست فورا این محکومیت را لغو کنند.

در گزارش جدید فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران از آزادی بیان در هنگ‌کنگ، جزئیات نقض موثر آزادی‌های مدنی و آزادی مطبوعات از زمان تصویب قانون امنیت ملی در سال ۲۰۲۰، همزمان با اوج گیری اعتراضات دموکراسی‌خواهان در این کشور، آورده شده است.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران در این رابطه اعلام کرد: «مقامات هنگ‌کنگ باید فورا به آزار و شکنجه جیمی لای پایان دهند و تمام اتهامات علیه او را لغو کنند. با شروع محاکمه ناعادلانه لای تحت قانون سختگیرانه امنیت ملی، فدراسیون از تمامی دولت‌ها، جامعه مدنی و سازمان‌های رسانه‌ای در سراسر جهان می‌خواهد که تخریب رسانه‌های مستقل در هنگ‌کنگ را محکوم کنند و از روزنامه‌نگاران حمایت کنند.»

بر اساس حکم دادگاه لای از مدیریت هر شرکتی به مدت هشت سال محروم شده و  با جریمه‌ای معادل بیش از ۲۵۶,۸۴۶ دلار آمریکا مواجه است. علاوه بر این دارایی‌های جیمی لای هم مسدود شده‌اند.

 






کارت

کارت