EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


ابراز نگرانی مدیران روزنامه‌های غیردولتی نسبت به افزایش فشارها به این رسانه‌ها
چهارشنبه ۲ آذر ۱۴۰۱

در پی افزایش فشار بر مطبوعات و خبرنگاران پس از اعتراضات سراسری در ایران و توقیف روزنامه جهان صنعت، برخی از مدیران مسوول روزنامه‌های غیردولتی نسبت به فشارهای مضاعف به این رسانه‌ها ابراز نگرانی کرده‌اند.

در بیانیه‌ای که در دوم آذرماه از سوی انجمن صنفی روزنامه‌های غیردولتی منتشر شد با اشاره به «اعتبارزدایی از رسانه‌های داخلی» از سوی مسوولان، توقیف مطبوعات یکی از «مجازات‌های سختگیرانه» تلقی گردید.

در بخشی از این بیانیه آمده است: «در شرایطی که جامعه نیازمند بازگشت آرامش و فراهم آوردن زمینه و بستر همدلی و همگرایی است، تصمیماتی از این دست نه‌تنها کمکی به این ضرورت نمی‌نماید، بلکه همچون بنزینی بر آتش، نگرانی و التهابات بیشتری را موجب می‌شود.»

بر اساس اخبار منتشر شده، روزنامه «جهان صنعت» اواخر آبان‌ماه با تصمیم هیات نظارت بر مطبوعات توقیف شد.

اگرچه این نهاد در خصوص علت توقیف این روزنامه توضیحی ارائه نکرد اما مطابق نوشته‌های برخی از اعضای تحریریه این روزنامه در صفحات مجازی، یادداشتی در خصوص کیان پیرفلک، کودک ایذه‌ای که در جریان اعتراضات ایران کشته شد علت اصلی توقیف روزنامه جهان صنعت بوده است.

با گذشت بیش از هفتاد روز از اعتراضات سراسری در ایران پس از مرگ مشکوک مهسا امینی، فشارها بر روی جامعه مطبوعاتی و خبرنگاران بیش از پیش افزایش یافته است.

طبق گزارش فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران تاکنون بیش از ۵۴ روزنامه‌نگار بازداشت شده‌اند.

فدراسیون همچنین در بیانیه‌های متعددی خواستار آزادی همه روزنامه‌نگاران در بند شده است.






کارت

کارت