EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


یک روزنامه‌نگار در کلمبیا به قتل رسید
پنجشنبه ۱۰ آذر ۱۴۰۱

جسد آلفردو کوردوبا در در شمال بخش نارینو کلمبیا پیدا شد. اگرچه جزئیاتی در مورد شرایط مرگ وی هنوز مشخص نشده، اما اطلاعات اولیه رسانه‌های محلی نشان می‌دهد که او در مسیر خود برای پوشش خبری، بامداد دوشنبه ۲۸ نوامبر ترور شده است.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران(IFJ) و فدراسیون روزنامه‌نگاران کلمبیا(FECOLPER) ضمن محکوم کردن شدید این جنایت، از مقامات خواستند فورا تحقیقاتی برای روشن شدن این جنایت انجام دهند.

فدراسیون بین المللی روزنامه نگاران همراه با فدراسیون روزنامه‌نگاران کلمبیا همچنین خواستار بررسی احتمال ارتباط قتل کوردوبا با کار روزنامه‌نگاری او به عنوان انگیزه احتمالی برای جنایت شدند.

این دو فدراسیون همچنین خواستار ایجاد ابزارهای حمایتی برای روزنامه‎‌نگارانی شدند که به دلیل کار اطلاع‌رسانی و نبود ابزارهای لازم جهت ایمنی در کلمبیا، به صورت مضاعف در معرض خشونت قرار دارند.

اگرچه هنوز شرایط قتل آلفردو کوردوبا فاش نشده، اما نشانه‌هایی وجود دارد که نشان می‌دهد احتمالا فعالیت روزنامه‌نگاری او ارتباطی با انگیزه‌ای این جنایت داشته است.

آقای کوردوبا پیشتر هم، پس از نوشتن گزارش‌های انتقادی تهدیداتی دریافت کرده بود.

علاوه بر قتل کوردوبا، قتل روزنامه‌نگاران دیگری همچون رافائل مورنو، لینر مونترو و دیلیا کنترراس، روند نگران‌کننده‌ای را در رابطه با ایمنی خبرنگاران در کلمبیا نشان می‌دهد.

 






کارت

کارت