EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


توقف نشرات رسانه‌های بین المللی در افغانستان
پنجشنبه ۱۰ آذر ۱۴۰۱

نشرات رسانه‌های بین المللی در افغانستان که همواره شهروندان افغانستان را از تازه‌ترین‌های جهانی آگاه می‌سازند، در کنار رسانه افغانستان از محبوبت زیادی برخوردار هستند.

رادیو صدای آمریکا که از مخاطبان خاصی در افغانستان برخوردار است، توقف نشرات آن دسترسی مردم به اطلاعات و برنامه‌های تعلیمی و تربیتی را محدود ساخته و در سطح جهان از وضعیت آزادی بیان و فعالیت آزاد رسانه‌ها در افغانستان تصویر خشن ارائیه خواهند کرد.

عبدالحق حماد رئیس نظارت بر نشرات وزارت اطلاعات و فرهنگ دلیل توقف نشرات این رسانه عدم بیطرفی و نقض اصول خبرنگاری عنوان کرده است.

انجمن ژورنالیستان آزاد افغانستان به عنوان نهاد مدافع حقوق خبرنگاران و آزادی بیان از مسوولان در امارت اسلامی افغانستان میخواهد تا در پیوند به فعالیت رسانه ها و آزادی بیان از حوصله مندی کار گیرند.

در عین حال از همکاران رسانه های بین المللی در افغانستان نیز توقع میرود تا محتوای نشراتی شان را مطابق به معیارات پذیرفته شده جهانی ژورنالیزم و واقعیت های عینی افغانستان عیار نمایند.

به گفته رئیس موقت صدای آمریکا، این رسانه در سال ۱۹۸۰ نشرات اش در افغانستان آغاز کرد و در حال حاضر ۷.۳ میلیون دنبال کنند دارد و پس از این نشرات شان را از بیرون از افغانستان برای شهروندان کشور ارائیه خواهند کرد.






کارت

کارت