EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


حمله به روزنامه‌نگاران در جریان ناآرامی‌های در بلژیک
چهارشنبه ۹ آذر ۱۴۰۱

پس از پیروزی تیم ملی فوتبال مراکش برابر تیم ملی فوتبال بلژیک در بازی‌های جام جهانی قطر، ناآرامی‌های خشونت آمیزی از روز یکشنبه(۲۷ نوامبر) در بروکسل آغاز شد.

چند خبرنگار که سعی در پوشش خبری این درگیری‌ها داشتند مورد حمله و توهین قرار گرفتند.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران(IFJ) و فدراسیون اروپایی روزنامه‌نگاران(EFJ) همراه با انجمن‌ روزنامه‌نگاران حرفه‌ای بلژیک(AGJPB) ضمن محکوم کردن رفتار آشوبگران، خواستار تحقیقات فوری در مورد حملات انجام شده علیه روزنامه‌نگاران بلژیکی شدند.

دیدار بلژیک و مراکش در جام‌جهانی با برتری دو بر صفر مراکش به پایان رسید. چند شبکه خبری بلژیک به منظور پوشش این اتفاقات، خبرنگارانی را به محل اعزام کردند که مورد حمله آشوبگران قرار گرفتند و تجهیزاتشان آسیب دید.

در آنتورپ، دومین شهر بزرگ بلژیک، گزارش‌هایی از حمله به یک خبرنگار هنگام گزارش وقایع پس از بازی فوتبال، منتشر شد.

آنتونی بلانگر و ریکاردو گوتیرز، دبیران کل فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران و فدراسیون اروپایی روزنامه‌نگاران در این رابطه گفتند: «تصاویر منتشر شده از شورش‌ها و خشونت‌های ‌خیابانی در شهر بروکسل، پس از مسابقه فوتبال، ناراحت کننده است. حملات به خبرنگارانی که برای انجام کارشان در بروکسل به محل رفته‌اند نیز وحشتناک است و آزادی رسانه‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهد. ما این حملات را محکوم می‌کنیم و با حمایت از خبرنگاران خواستار پاسخ فوری مقامات هستیم.»






کارت

کارت