EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


عسل اسماعیل‌زاده بازداشت شد
چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۶

خبرگزاری ایلنا گزارش کرده است که عسل اسماعیل‌زاده فعال رسانه‌ای و عکاس خبری در تهران بازداشت شده است.

اسماعیل‌زاده همسر سعیدسیف خبرنگار و فعال رسانه‌ای و مدیرمسئول سایت «دیده‌بان ایران» است.

به‌گفته سیف، پس از آن‌که روز گذشته قاضی شعبه ۲ دادسرای فرهنگ و رسانه او را برای ارائه توضیحاتی احضار کرد، همسرش نیز به‌همراه او به دادسرا مراجعه کرده است.

سیف به ایلنا گفت: با وجود آن‌که متهم پرونده خودم بودم، اما روز گذشته هنگامی که به‌همراه همسرم به دادسرا مراجعه کردیم، قاضی پرونده دستور بازداشت همسرم، عسل اسماعیل‌زاده را صادر کرد.

او گفت: هنوز از علت بازداشت همسرم اطلاعی ندارم.

بر اساس گزارش منتشر شده در کمپین بین‌المللی حقوق بشر طی هفته‌های گذشته چندین تن از روزنامه‌نگاران اصلاح‌طلب و کسانی که در ستاد خبری حسن روحانی برای انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ فعالیت داشته‌اند برای بازجویی احضار شده‌اند.

سعید سیف، مدیر مسوول سایت دیده بان درباره علت بازجویی ها از خودش و بازداشت همسرش به کمپین گفته است: «تنها چیزی که به نظرم می رسد فعالیت ما در ستاد خبری حسن روحانی است وگرنه من نه جاسوس هستم، نه اطلاعاتی داشتم که به خارج بفرستم و نه برای این کار پولی از هیچ فرد دولتی گرفتم.»

عسل اسماعیل زاده فارغ التحصیل رشته عکاسی خبری است و پیش از بازداشت در سایت خبری دیده بان مشغول فعالیت بوده و پیش از این نیز با سایت ایستگاه نیوز همکاری داشته است. سعید سیف، همسر او مدیر مسوول و سردبیر سایت دیده بان و سایت بهارستان است. سایت دیده‌بان از سال ۱۳۹۵ فعالیت حرفه ایش را آغاز کرده است.






کارت

کارت