EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


یک روزنامه‌نگار در هندوراس ربوده شد و به قتل رسید
پنجشنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۱

جسد ادوین ژوزو اندینو پس از اینکه در پایتخت هندوراس به زور از خانه‌اش همراه پدرش ربوده شد، با جراحات گلوله پیدا شد.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران(IFJ) ضمن محکوم کردن این جنایت، از مقامات هندوراس خواست هر چه سریعتر این پرونده را روشن کنند و عاملان آن را مجازات کنند.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران اعلام کرد: «ما خواستار رسیدگی فوری به قتل ادوین ژوزو و پدرش هستیم و باید احتمال ارتباط این قتل با حرفه روزنامه‌نگاری اندینو مشخص شود. برای حفاظت از آزادی بیان در هندوراس ضروری است که ابعاد این پرونده روشن شود و مجرمین نباید بتوانند از مجازات بگریزند.»

اگرچه مشخص نیست که آیا اندینو قبلا هم تهدید شده بود یا خیر، اما ضروری است که ارتباط این قتل با در نظر گرفتن کار روزنامه‌نگاری او به عنوان انگیزه احتمالی قتل، مورد بررسی قرار گیرد.

جسد ادوین ژوزو اندینو، روزنامه‌نگار ۲۳ ساله و پدرش، پس از ربوده شدن از خانه‌شان، در صبح روز دوشنبه دهم اکتبر در منطقه مرکزی پایتخت هندوراس پیدا شد.

ژوزو اندینو به عنوان روزنامه‌نگار در کانال تلویزیونی لاتریبونا (LaTribuna ) کار می‌کرد. دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد (Oacnudh) و کمیسر حقوق بشر هندوراس هم از دولت این کشور خواستند در مورد این جنایت تحقیقات سریع و مؤثری انجام دهد.

پیشتر هم در ژانویه و ماه مه سال جاری دو روزنامه‌نگار در پایتخت هندوراس به قتل رسیده بودند.






کارت

کارت