EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


رئیس فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران به زنجیره انسانی حمایت از آسانژ پیوست
سه شنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۱

دومینیک پرادالیه، رئیس فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران(IFJ) در هشتم اکتبر به فعالان اتحادیه ملی روزنامه‌نگاران بریتانیا(NUJ) پیوست و یک زنجیره انسانی در اطراف کاخ وست مینستر تشکیل دادند تا با استرداد جولیان آسانژ، بنیانگذار ویکی لیکس مخالفت کنند.

خانم پرادالیه از ترس خود از آینده روزنامه‌نگاری در صورت ادامه پیگرد قانونی آسانژ صحبت کرد.

او گفت: «جرایمی که ایالات متحده به خاطر آن آسانژ را تحت تعقیب قرار داده، اعمالی است که هر روزنامه‌نگاری هر روز انجام می‌دهد. اگر آسانژ به زندان برود، روزنامه‌نگاری باقی نمی‌ماند که در امان باشد. دولت بریتانیا باید فوراً به این آزار و اذیت وحشتناک پایان دهد.»

کریستین هرافنسون، سردبیر ویکی لیکس، ضمن استقبال از حضور پرادالیه، گفت: «فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران در حمایت از روزنامه‌نگاری همیشه ثابت قدم بوده است، ما خوشحالیم که رئیس فدراسیون به این تظاهرات پیوسته است.»

سازمان دهندگان تخمین زد‌ه‌‍‍‌اند که بیش از ۷۰۰۰ نفر در این زنجیره انسانی اطراف مجلس بریتانیا شرکت کردند. راسل برند کمدین، جرمی کوربین رهبر سابق حزب کارگر، لن مک لاسکی از مقامات بازنشسته اتحادیه کارگری و استلا، همسر آسانژ هم در میان معترضان بودند.

آسانژ که سه سال گذشته را در زندان بلمارش بوده است، با ۱۸ اتهام در ایالات متحده مواجه است که بیشتر آنها تحت قانون جاسوسی قرار دارد. در صورت استرداد، این روزنامه‌نگار استرالیایی احتمالا به 175 سال زندان محکوم خواهد شد.






کارت

کارت