EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


آزادی سه روزنامه‌نگار دستگیر شده در اعتراضات اخیر ایران
جمعه ۱۵ مهر ۱۴۰۱

در پی مرگ مشکوک مهسا امینی و آغاز اعتراضات در شهریور سال جاری، حکومت ایران، ضمن اعمال محدودیت بر اینترنت در ایران، به صورت گسترده دست به دستگیری روزنامه‌نگاران زده است.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده از ایران، پس از گذشت بیست روز از اعتراضات سراسری در ایران ۲۴ روزنامه‌نگار در شهرهای مختلف دستگیر شده‌اند.

در این مدت فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران(IFJ) با صدور دو بیانیه از دولت ایران خواسته بود سریعا روزنامه‌نگاران بازداشت شده را آزاد کند و محدودیت‌های اعمال شده بر اینترنت را رفع نماید.

بر اساس آخرین آمار از روزنامه‌نگاران زندانی، در روزهای گذشته ۳ روزنامه‌نگار آزاد شده‌اند که تعداد آزادشدگان را تا امروز به ۴ نفر رسانده است.

بتول بلالی، خبرنگار محلی سیرجان در استان کرمان که در تاریخ ۳۱ شهریورماه در سیرجان بازداشت شده بود، روز شنبه ۹ مهرماه با قید وثیقه از زندان آزاد شده است.

شهرام آزموده، سردبیر نشریه تالش هم که در نهم مهرماه در منزلش در شهر هشتپر استان گیلان با وجود بیماری قلبی بازداشت شده بود، روز دوشنبه ۱۱ مهرماه با قید وثیقه از زندان آزاد شده است.

دیگر روزنامه‌نگار آزاد شده البرز نظامی، خبرنگار روزنامه دنیای اقتصاد بود که در دهم مهرماه در دفتر روزنامه دنیای اقتصاد در تهران بازداشت شده بود و اکنون با قید وثیقه در تاریخ چهاردهم مهرماه از زندان آزاد شده است.

 

 






کارت

کارت