EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


دو خبرنگار فلسطینی هدف گلوله نیروهای اسرائیلی قرار گرفتند
جمعه ۱۵ مهر ۱۴۰۱

لوای سمحان، فیلمبردار و محمود فوزی، گزارشگر تلویزیون فلسطین در پنجم اکتبر هنگام تهیه گزارش یک حمله نظامی اسرائیل در کرانه باختری اشغالی مورد اصابت گلوله قرار گرفتند و زخمی شدند.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران (IFJ) و سندیکای روزنامه‌نگاران فلسطینی(PJS)، این حمله را محکوم کرده و از دولت اسرائیل خواستند که ضمن محاکمه عاملان این حمله، یک‌بار برای همیشه حملات هدفمند به کارکنان رسانه‌های فلسطینی را متوقف کنند.

آنتونی بلانگر، دبیرکل فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران در این رابطه گفت: «ما جنایت اخیر را هم در فهرست بلند بالای حملات هدفمند به کارکنان رسانه‌های فلسطینی توسط نیروهای اسرائیلی ثبت و محکوم می‌کنیم.»

آقای بلانگر همچنین افزود: «زمان آن فرا رسیده است که اسرائیل این جنایات را متوقف کند و سیستم ظالمانه خود را تغییر دهد. زمان آن فرا رسیده است که اسرائیل کنوانسیون جدید سازمان ملل متحد برای افزایش ایمنی، حفاظت و استقلال روزنامه‌نگاران را رعایت کند.»

به گزارش رسانه‌ها، دو نفر از اعضای تیم تلویزیون فلسطین مورد اصابت گلوله قرار گرفتند که یکی از ناحیه دست و دیگری از ناحیه کتف آسیب دیدند.

سندیکای روزنامه‌نگاران فلسطینی با صدور بیانیه‌ای این حمله را محکوم کرد و اعلام کرد: «این جنایت نشانگر تشدید سیاست هدف‌گیری سیستماتیک ارتش اسرائیل علیه خبرنگاران فلسطینی است.»

این سندیکا همچنین اعلام کرده که ارتش اسرائیل مسئول حداقل ۴۷۹ مورد نقض حقوق رسانه‌ها و خبرنگاران در فلسطین در نیمه اول سال ۲۰۲۲ بوده‌ است.






کارت

کارت