EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


حمایت فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران از همبستگی جهانی برای آزادی جولیان آسانژ
پنجشنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۱

در ۸ اکتبر، قرار است یک زنجیره انسانی پیرامون ساختمان‌های پارلمان بریتانیا در لندن شکل گیرد تا با استرداد جولیان آسانژ، بنیانگذار ویکی لیکس، مخالفت کند و از دولت ایالات متحده بخواهد که همه اتهامات علیه او را لغو کند.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران(IFJ) از اتحادیه‌های روزنامه‌نگاران، سازمان‌های آزادی مطبوعات و روزنامه‌نگاران می‌خواهد تا برای این منظور بسیج شوند و همبستگی خود را اعلام کنند.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران ضمن اعلام نگرانی شدید خود از تأثیر ادامه بازداشت آسانژ بر آزادی رسانه‌ها و حقوق همه روزنامه‌نگاران در سراسر جهان این کمپین جهانی را راه‌اندازی کرده است، از دولت ایالات متحده خواسته است تا اتهامات علیه آسانژ را کنار بگذارد و از اتحادیه‌های رسانه‌ای و سازمان‌های آزادی مطبوعات خواسته است تا به این کمپین بپیوندند.

دومینیک پرادالیه، رئیس فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران هم گفت: «تصمیم وزیر کشور بریتانیا مبنی بر اجازه استرداد جولیان آسانژ انتقام جویانه و ضربه‌ای واقعی به آزادی رسانه‌ها بود.»

او افزود: «همه روزنامه‌نگاران باید از آسانژ حمایت کنند، ۸ اکتبر زمان بسیج و همبستگی برای دفاع از آزادی آسانژ و همچنین حق آگاهی همه است.»

بیش از ۳۶۰۰ نفر این زنجیره انسانی برای آزادی آسانژ را تشکیل خواهند داد. اعضای اتحادیه روزنامه‌نگاران بریتانیا و اتحادیه ملی روزنامه‌نگاران (NUJ)، به این تجمع می‌پیوندد. در بیانیه اتحادیه ملی روزنامه‌نگاران بریتانیا که به همین مناسبت منتشر شد، آمده است: «اگر تعداد زیادی از ما جمع شویم تا پارلمان را در چند هفته محاصره کنیم،روند استرداد متوقف خواهد شد.»

همزمان قرار است تجمعات مختلفی در همین رابطه در فرانسه، استرالیا، آمریکا و نیوزلند برگزار گردد.

 






کارت

کارت