EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


ادامه سانسور و فشار بر رسانه‌های مناطق کردنشین ایران
یکشنبه ۳ مهر ۱۴۰۱

با ادامه اعتراضات در ایران پس از مرگ مشکوک مهسا امینی و تشدید فشارها بر روزنامه‌نگاران و رسانه‌ها از طرف دولت، رسانه‌های مناطق کردنشین در ایران از انتشار هرگونه اخبار و گزارش در مورد مهسا امینی و اعتراضات منع شده ‌اند.

بر اساس گزارش‌های رسیده به فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران حدود یک هفته است که این محدودیت بر رسانه‌های مناطق کردنشین ایران از طرف نهادهای امنیتی و دولت اعمال شده است.

اعلام این ممنوعیت از سوی نهادهای امنیتی به روزنامه‌نگاران و رسانه‌ها عملا آزادی دسترسی به اطلاعات و چرخه اطلاع رسانی را مختل کرده است.

کانال‌ها و پیج‌های خبری هاژه، سقزرووداو، زریان، نیشتمان، ساکاپرس، سردشت رووداو، مریوان خبر، سلام پاوه و تعداد دیگری از رسانه‌های مناطق کردنشین از جمله این رسانه‌ها هستند.

استان کردستان که محل تولد مهسا امینی بود، با اعلام خبر درگذشت او تا کنون صحنه اعتراضات گسترده مردم بوده است. چندی پیش هم چهار روزنامه‌نگار خبرگزاری موکریان در شهر کردنشین بوکان بازداشت شده بودند.

همچنین طی چند روز گذشته حکومت ایران، اینترنت را به صورت گسترده در این مناطق مختل کرده است و امکان دسترسی به اطلاعات به سادگی وجود ندارد.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران پیشتر در بیانیه‌ای از مقامات ایران خواسته بود سریعا دسترسی عمومی به اینترنت را بازگردانند و فشارها بر رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران را متوقف کنند.






کارت

کارت