EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


انحلال اتحادیه روزنامه‌نگاران در روسیه با حکم دادگاه مسکو
جمعه ۲۵ شهریور ۱۴۰۱

دادگاه شهر مسکو در چهاردهم سپتامبر، اتحادیه روزنامه‌نگاران روسیه(JMWU)، سازمان مستقل نمایندگان روزنامه‌نگاران و کارکنان رسانه‌ها در روسیه را منحل کرد.

فدراسیون بین‌المللی و اروپایی روزنامه‌نگاران(IFJ و EFJ)با محکوم کردن شدید انحلال این اتحادیه، محاکمه دادگاه را سیاسی و نامشروع خواندند و بر ادامه حمایت از این اتحادیه روزنامه‌نگاران تاکید کردند.

آنتونی بلانگر دبیرکل فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران در این خصوص گفت: «این آشکارا یک محاکمه سیاسی است که تنها هدف آن ارعاب روزنامه‌نگاران مستقل و جلوگیری از اتحاد آنها برای افشای نقض‌های متعدد و فزاینده آزادی مطبوعات در روسیه است.»

ریکاردو گوتیرز، دبیر کل فدراسیون اروپایی روزنامه‌نگاران هم گفت: «این محکومیت احمقانه است و بنابراین ما همچنان اتحادیه روزنامه‌نگاران روسیه را به عنوان یک اتحادیه کارگری معتبر در روسیه در نظر می‌گیریم. این اتحادیه همچنان یکی از اعضای ماست و ما تمام حمایت‌های لازم را برای ادامه فعالیت‌های آن انجام خواهیم داد.»

آندری جویربلیس، دبیر اتحادیه روزنامه‌نگاران روسیه(JMWU) گفت: دادستانی روسیه اگر فکر می‌کند به تعهد حرفه‌ای ما برای خدمت به مردم پایان داده است، اشتباه می‌کند.

دادستان روسیه ادعا کرده بود که اعضای اتحادیه روزنامه‌نگاران حق عضویت را پرداخت نکرده‌اند و نمایندگان آن در «اقدامات غیرمجاز» مانند حمایت از روزنامه‌نگار روسی ایوان سافرونوف که اخیراً به اتهام خیانت به ۲۲ سال زندان محکوم شد، شرکت کرده‌اند.






کارت

کارت