EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


صدور حکم ۲۲ سال زندان برای یک روزنامه‌نگار روس
چهارشنبه ۱۶ شهریور ۱۴۰۱

ایوان سافرونوف، روزنامه‌نگار سابق روس که از ۷ ژوئیه ۲۰۲۰ به اتهام «خیانت» در زندان است، در دادگاه به ۲۲ سال زندان محکوم شد.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران(IFJ) و اتحادیه روزنامه‌نگاران و کارکنان رسانه‌ای روسیه(JMWU) تصمیم دادگاه شهر مسکو را به شدت محکوم کردند.

ایوان سافرونوف، روزنامه‌نگار برجسته‌ای بود که در مورد مسائل دفاعی برای روزنامه‌های روسی کومرسانت و ودوموستی گزارش می‌نوشت. وی تا پیش از دستگیری مدت کوتاهی مشاور آژانس فضایی روسیه(Roscosmos) بود.

او به اتهام انتشار اطلاعات محرمانه دولتی مرتبط با فروش تسلیحات به جمهوری چک متهم به «خیانت» شد. به گفته وکلای آقای سافرونوف دستگیری او به دلیل کار روزنامه‌نگاری و گزارش‌هایش بوده است.

آندری جویربلیس، دبیر دفتر اتحادیه روزنامه‌نگاران و کارکنان رسانه‌ای روسیه، در این باره گفت: «آزار و اذیت سافرونوف چیزی جز انتقام‌گیری شخصی از او به دلیل گزارش‌های انتقادی نیست.»

آقای جویربلیس همچنین افزود: «حکم زندان سافرونوف، اقدامی برای ارعاب کل جامعه روزنامه‌نگاران روسیه است که در حال حاضر تحت سانسور شدیدی قرار دارند.»

سافرونوف در دفاعیاتش گفته بود تنها به اطلاعاتی دسترسی داشته که انتشار عمومی یافته است، بنابراین اتهام خیانت را نپذیرفته است.

 






کارت

کارت