EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


«اتحادیه اروپا باید از خبرنگاران مستقل روسیه حمایت کند»
شنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۰

فدراسیون‌های بین‌المللی و اروپایی روزنامه‌نگاران از اتحادیه اروپا می‌خواهند تا از روزنامه‌نگاران و رسانه‌های مستقل روسی حمایت کند.
مقام‌های روسیه در واکنش به محدود کردن دسترسی به کانال‌های آرتی و اسپوتنیک از سوی اتحادیه اروپا، رسانه‌های مستقل در روسیه را تعطیل می‌کنند.

آنتونی بلانگر، دبیرکل فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران(IFJ)، در این زمینه گفت: «اتحادیه اروپا که با ممنوعیت شبکه‌های آرتی و اسپوتنیک مسئولیت این موج جدید سرکوب را بر عهده گرفته است، باید به رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران مستقل روسیه کمک کند.»

ریکاردو گوتیرز، دبیرکل فدراسیون روزنامه‌نگاران اروپا (EFJ)، نیز گفت که اروپا باید به خبرنگاران روسی که با سرکوب وحشیانه مواجه‌اند، کمک کند.
وی در این زمینه افزود: «اتحادیه اروپا باید اعطای ویزا به روزنامه‌نگارانی که قصد خروج از روسیه را دارند، تسهیل کند و به رسانه‌هایی که مایل به نقل مکان به خارج از کشور هستند، کمک کند.»

دومای ایالتی در روسیه قانونی را تصویب کرده که بر اساس آن رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران به اتهام انتشار اطلاعات نادرست در مورد نیروهای مسلح روسیه با مجازات ۱۵ سال حبس محاکمه خواهند شد.

در پی افزایش فشار و سانسور یک ایستگاه رادیویی در روسیه با شعار «دیگر نمی‌توانیم حقیقت را بگوییم، اما نمی‌خواهیم دروغ بگوییم» گزارش داد که از این پس فقط موسیقی پخش خواهد کرد.

مشروح این خبر را اینجا بخوانید

 






کارت

کارت