EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


روزنامه‌نگار فیلیپینی که در مورد مبارزات مواد مخدر تحقیق می‌کرد، کشته شد
دوشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۰

عیسی جس مالابانان، روزنامه‌نگار فیلیپینی که روی مبارزات مواد مخدر دولت کشور تحقیق می‌کرد، توسط دو مهاجم ناشناس در فروشگاه خانواده‌اش کشته شد.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران (IFJ) و اتحادیه ملی روزنامه‌نگاران فیلیپین (NUJP) عمیقاً از این قتل ابراز نگرانی و تاسف کردند.

بر اساس گزارش پلیس، دو مهاجم هنوز دستگیر نشده‌اند.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران در حال تحقیق در مورد مرگ مالابانان و اینکه آیا این مرگ به کار او مربوط بوده یا خیر است.

مالابانان خبرنگار پامپانگا برای روزنامه مانیلا استاندارد تودی و عضوی از تیم رویترز در سال ۲۰۱۸ بود که جایزه پولیتزر در گزارش بین‌المللی را برای گزارش در مورد جنگ فیلیپین علیه مواد مخدر دریافت کرد.

به نقل از پولیتزر، این داستان‌ها «کمپین کشتار وحشیانه پشت جنگ رودریگو دوترته، رئیس‌جمهور فیلیپین با مواد مخدر» را افشا می‌کند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که مالابانان در زمانی که در پامپانگا زندگی می‌کرد، مورد تهدید قرار گرفت و به دنبال آن تصمیم گرفت به سامار در مرکز فیلیپین برود. ماهیت و میزان این تهدیدات مشخص نیست.

قبل از قتل مالابانان، اتحادیه ملی روزنامه‌نگاران فیلیپین گزارش داده بود که از زمان به قدرت رسیدن دوترته در سال ۲۰۱۶، ۲۱ روزنامه‌نگار به قتل رسیده‌اند.

مشروح این گزارش را اینجا بخوانید.






کارت

کارت