EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


حمله به روزنامه‌نگار زن و خانواده‌اش در لاهور پاکستان
چهارشنبه ۱۰ آذر ۱۴۰۰

مهاجمان ناشناس روزنامه‌نگار زن در لاهور پاکستان را هدف قرار داده و او را در حالی که با خانواده رانندگی می‌کرد، مورد حمله قرار دادند.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران (IFJ) حمله به آمبرین فاطمه، روزنامه‌نگار زن پاکستانی، را محکوم کرده و از دولت پاکستان می‌خواهد که بلافاصله عاملان این حمله را دستگیر کند و یک مکانیسم امنیتی برای تضمین امنیت خبرنگاران در پاکستان ایجاد کند.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران از دولت پاکستان می‌خواهد که با وضع قوانین مؤثر و اجرای تعهدات بین‌المللی خود بر اساس قانون اساسی پاکستان در حمایت از آزادی مطبوعات، ایمنی و امنیت خبرنگاران را تضمین کند.

بنا بر گزارش‌ها، آمبرین فاطمه، روزنامه‌نگار ارشد روزنامه اردو زبان نوای زمان، به همراه دختر و خواهرش با خودرویی از خانه خارج شدند و در خیابان مجاور مورد حمله قرار گرفتند.

متجاوزان ناشناس شیشه جلوی خودرو را با میله آهنی شکستند و پیش از فرار، فاطمه و خانواده‌اش را به مرگ تهدید کردند.

این رویداد چند روز پس از آن رخ می‌دهد که احمد نورانی، همسر فاطمه، داستانی را درباره میان ثاقب نثار، قاضی ارشد سابق پاکستان منتشر کرد.

نورانی یک روزنامه‌نگار تحقیقی است که پس از حمله به اسلام آباد در سال ۲۰۱۷ در ایالات متحده در تبعید خود به سر می‌برد. او به دلیل گزارش انتقادی از دولت پاکستان شناخته شده است.

گزارش فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران درباره آزادی مطبوعات ۲۰۲۰-۲۰۲۱ در جنوب آسیا نشان می‌دهد که چندین چالش کلیدی مرتبط با ایمنی، بر روزنامه‌نگاران و رسانه‌ها در پاکستان تأثیر منفی گذاشته است.

در مقایسه با سایر کشورهای جنوب آسیا، پاکستان بیشترین تعداد قتل روزنامه‌نگاران و دومین آمار حمله غیرکشنده به روزنامه‌نگاران را داشته است.

مشروح این خبر را اینجا بخوانید.






کارت

کارت