EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


سانسور گزارش‌های مربوط به یک ستاره تنیس توسط مقامات چینی
دوشنبه ۸ آذر ۱۴۰۰

مقامات پکن پوشش خارجی پنگ شوآی، ستاره تنیس گمشده چینی را که اخیراً یک مقام ارشد سابق چین را به تجاوز جنسی متهم کرده بود، سانسور کردند.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران (IFJ) از دولت چین خواست سانسور اطلاعات را متوقف کند و به آزادی مطبوعات و حق آزادی بیان احترام بگذارد.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران گفت: «در حالی که مقامات چینی سوابق زیادی در سانسور اطلاعات دارند، این رویداد نگرانی ویژه جامعه بین‌المللی را به همراه دارد، زیرا چین آماده میزبانی المپیک زمستانی پکن در ماه فوریه است و دسترسی مطبوعات خارجی در چند مقطع با مشکل مواجه شده است.»

شبکه خبری سی‌ان‌ان که مقر آن در ایالات متحده است، اعلام کرد که پخش زنده برنامه‌شان در چین در جریان بخشی از اتهامات پنگ در مورد تجاوز جنسی و ناپدید شدن متعاقب آن قطع شده است.

در سایر نقاط چین، گزارش‌های خبری و پست‌های رسانه‌های اجتماعی در مورد پنگ به شدت توسط مقامات سانسور شده است، زیرا نگرانی‌های فزاینده در مورد رفاه و محل نگهداری این ورزشکار وجود دارد.

دسترسی به برنامه‌های خبری خارجی، به جز مجتمع‌های دیپلماتیک، و محله‌ها یا هتل‌های خاصی که خارجی‌ها در آن‌ها ساکن هستند، اغلب در چین محدود می‌شود.

مشروح این خبر را اینجا بخوانید.






کارت

کارت