EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


افزایش چالش‌های اتحادیه‌های روزنامه‌نگاران در آفریقا
دوشنبه ۸ آذر ۱۴۰۰

صندوق رسانه‌ای نامیبیا  اعلام کرد که اتحادیه‌های روزنامه‌نگاران در آفریقا دوران بسیار چالش برانگیزی را سپری می‌کنند، زیرا کاهش عضویت منجر به کاهش قدرت و دامنه چانه‌زنی آن‌ها شده است.

یک کارگاه آموزشی دو روزه در مورد ایجاد اتحادیه استراتژیک، توسط اتحادیه حرفه‌ای رسانه نامیبیا (NAMPU) با همکاری فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران (IFJ) تحت پروژه اتحادیه به اتحادیه ۲۰۲۱برگزار شد.

وئه تیتوس، مدیر صندوق رسانه‌ای نامیبیا  ،در افتتاحیه این مراسم گفت: «برخی از کارفرمایان رسانه‌ها تاکتیک‌های پیچیده‌ای مانند به کارگیری سیستم‌های قرارداد مستقیم با کارمندان، طبقه‌بندی روزنامه‌نگاران و ارعاب روزنامه‌نگارانی که به فعالیت‌های اتحادیه مشغولند، اتخاذ کرده‌اند.»

سکئوس لیکلا، دبیر کل اتحادیه حرفه‌ای رسانه نامیبیا، هم گفت این کارگاه یک تجربه یادگیری برای اعضای اجرایی اتحادیه و خبرنگاران در نامیبیا است.

این کارگاه دو روزه از ۲۶ تا ۲۷ نوامبر در ویندهوک پایتخت نامیبیا، با حضور اعضای اجرایی اتحادیه حرفه‌ای رسانه نامیبیا ، روزنامه‌نگاران فعال در رسانه‌های و همچنین رهبران اتحادیه‌های کارگری و کارشناسان حقوق کار برگزار شد.

این کارگاه به طیف وسیعی از موضوعات از جمله وضعیت رسانه‌ها در نامیبیا، حقوق کار، اتحاد اتحادیه‌های کارگری، امنیت سایبری و ایمنی روزنامه‌نگاران و نقش روزنامه‌نگاران در ترویج اتحادیه کارگری پرداخت.

مشروح این خبر را اینجا بخوانید.






کارت

کارت