EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


بهبود نسبی در شرایط کار روزنامه‌نگاران اوکراینی
چهارشنبه ۲۶ آبان ۱۴۰۰

اتحادیه ملی روزنامه‌نگاران اوکراین گزارش داده که کارکنان در رسانه‌های اوکراینی با وجود بهبود اخیر شرایط کاری از طریق توافق‌نامه‌های همکاری با نهادهای اجرای قانون، با شرایط کاری خطرناکی مواجه هستند.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران (IFJ) هم همچون اتحادیه ملی روزنامه‌نگاران اوکراین، از مقامات و پلیس می‌خواهد تا برای تضمین یک محیط کاری امن برای خبرنگاران تلاش بیشتری کنند.

آنتونی بلانگر، دبیر کل فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران، گفت: «ما از پیشرفت‌های گزارش شده توسط اتحادیه ملی روزنامه‌نگاران اوکراین استقبال می‌کنیم و از تلاش آن‌ها برای بهبود شرایط کاری روزنامه‌نگاران تمجید می‌کنیم.»

فدراسیون اضافه کرد: «با این حال، ما همچنان معتقدیم که مقامات اوکراین هنوز در تامین حقوق اساسی روزنامه‌نگاران شکست خورده‌اند و هنوز پرونده‌هایی حل نشده از قتل روزنامه‌نگاران باقی مانده است.»

اتحادیه ملی روزنامه‌نگاران اوکراین همچنین برخی اخبار مثبت از جمله راه‌اندازی کمپین‌های عمومی و فعالیت با شرکای بین‌المللی را گزارش کرده است.

به گفته پلیس اوکراین، تعداد موارد «ممانعت از فعالیت‌های روزنامه‌نگاری» در ماه‌های اخیر ۲۰ درصد کاهش یافته است.

اتحادیه ملی روزنامه‌نگاران اوکراین ادعا می‌کند که با وجود این پیشرفت‌های گزارش شده، روزنامه‌نگاران همچنان با آزار و اذیت آنلاین و حملات هنگام گزارش‌های میدانی مواجه هستند.

مشروح این خبر را اینجا بخوانید.






کارت

کارت