EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


ترور یک فعال رسانه‌ای در پاکستان
دوشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۰

محمد زاده‌آگرا، فعال رسانه‌ای پاکستان، چند روز پس از آن که علیه فساد و سندیکاهای مواد مخدر در منطقه صحبت کرد، در شهر ساخاکوت توسط دو مرد ناشناس به ضرب گلوله کشته شد.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران (IFJ) و اتحادیه فدرال روزنامه‌نگاران پاکستان (PFUJ)  قتل محمد زاده‌آگرا را به شدت محکوم کردند و از دولت پاکستان خواستند فورا عاملان آن را دستگیر کند و مکانیسم‌های امنیتی مناسبی را برای تضمین امنیت خبرنگاران در پاکستان ایجاد کند.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران در این زمینه اعلام می‌کند: «ما به شدت نگران این روند در پاکستان هستیم و از مقامات پاکستانی می‌خواهیم امنیت خبرنگاران خود را تضمین کنند و به تعهدات بین‌المللی خود بر اساس قانون اساسی پاکستان در مورد آزادی مطبوعات عمل کنند.»

محمد زاده‌آگرا یک روز پس از تصویب لایحه حمایت از روزنامه‌نگاران و متخصصان رسانه در سال ۲۰۲۱ توسط مجلس ملی پاکستان در خارج از خانه خود در ساخاکوت به ضرب گلوله کشته شد.

بنا بر گزارش‌ها، آگرا قبل از مرگش یک کمپین رسانه‌ای علیه کارتل‌های مواد مخدر راه‌اندازی کرده بود. او در مورد تهدیدهای جانی به مقامات اطلاع داد، اما هیچ حمایتی از او انجام نشد.

طبق گزارش فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران برای آزادی مطبوعات ۲۰۲۰-۲۰۲۱ در آسیای جنوبی، تداوم حملات فیزیکی یکی از نگرانی‌های امنیتی برای خبرنگاران پاکستانی است.

مشروح این گزارش را اینجا بخوانید.






کارت

کارت