EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


نظرسنجی جدید؛ نگرانی گسترده در مورد قانون «اخبار جعلی» درهنگ‌کنگ
سه شنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۰

نظرسنجی یک گروه مطبوعاتی خارجی نشان می‌دهد که خبرنگاران و روزنامه‌نگاران خارجی در هنگ‌کنگ «نگرانی گسترده‌ای» از قانون «اخبار جعلی» که مقامات این شهر قصد معرفی آن را دارند، ابراز کرده‌اند.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران (IFJ) با درک این نگرانی جدی، از دولت هنگ‌کنگ خواست که آزادی مطبوعات در این شهر را تضمین کند.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران اعلام کرد: «تجربه بین‌المللی نشان داده است که قوانینی که به عنوان مبارزه با اخبار جعلی مطرح می‌شوند، اغلب توسط دولت‌ها برای سرکوب گزارش‌های انتقادی استفاده می‌شوند.»

فدراسیون در همین زمینه ادامه داد: «دولت هنگ‌کنگ که طبق قانون اساسی موظف به رعایت آزادی مطبوعات است، باید به نگرانی‌های اهالی مطبوعات در مورد قانون اخبار جعلی توجه داشته باشد و اقداماتی در جهت تضمین این‌که روزنامه‌نگاران می‌توانند آزادانه و بدون ترس از مجازات کار کنند، انجام دهد.»

بر اساس نظرسنجی انجام شده توسط باشگاه خبرنگاران خارجی، هنگ‌کنگ  (FCC)، اکثریت قریب به اتفاق پاسخ‌دهندگان در مورد معرفی احتمالی قانون «اخبار جعلی» نگران هستند.

۷۵/۸ درصد از شرکت‌کنندگان گفتند «بسیار نگران» هستند و تعداد بیشتری نیز گفته‌اند نگرانند.

کری لام، مدیر اجرایی هنگ کنگ، برای اولین‌بار در ماه می اعلام کرد که دولت در حال بررسی وضع قانونی برای رسیدگی به «روند روزافزون انتشار اطلاعات نادرست و اخبار جعلی و دروغ در رسانه‌های اجتماعی» است.

مشروح این خبر را اینجا بخوانید.

 






کارت

کارت