EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


خبرنگار با سابقه فیلیپینی با ضرب گلوله فردی ناشناس کشته شد
چهارشنبه ۱۲ آبان ۱۴۰۰

اورلاندو دینووی، خبرنگار فیلیپینی در خانه خود در استان جنوبی دل‌سور توسط یک مرد مسلح به قتل رسید.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌‌نگاران (IFJ) و اتحادیه ملی روزنامه‌نگاران فیلیپین (NUJP)، قتل اورلاندو دینووی را به شدت محکوم می‌کند و از مقامات می‌خواهد که تحقیقات در مورد مرگ او را تسریع و عامل آن را مجازات کنند.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌‌نگاران اشاره می‌کند که مقامات فیلیپین باید با توجه به سابقه مصونیت از مجازات برای جنایات علیه روزنامه‌نگاران، احتمال اینکه مرگ دینووی مربوط به کار خبرنگاری او بوده است را به درستی در نظر بگیرند.

این خبرنگار فیلیپینی پس از اصابت شش گلوله از فاصله نزدیک در آپارتمانش در دل سور بلافاصله جان باخت. به گفته اتحادیه ملی روزنامه‌نگاران ، مهاجم به زور وارد خانه دینووی شده و او را کشته است.

دینووی یک گزارشگر شناخته شده بود و برای نیوزلاین فیلیپین کار می کرد. در زمان جنگ سرد هم او مجری رادیو انرژی بود که علاوه بر مباحث توسعه جامعه، جنایات را پوشش می‌داد.

روزنامه‌نگاران فیلیپین در معرض حملات مکرر مداوم از سوی مقامات قرار دارند و بر اساس گزارش اتحادیه ملی روزنامه‌نگاران، از زمان روی کار آمدن رودریگو دوترته، رئیس‌جمهور این کشور در سال ۲۰۱۶، ۲۱ روزنامه‌نگار به قتل رسیده‌اند.

مشروح این گزارش را اینجا بخوانید.






کارت

کارت