EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


طوفان تهدید و خشونت آنلاین علیه خبرنگار بی‌بی‌سی
سه شنبه ۴ آبان ۱۴۰۰

اسماء شیرازی، روزنامه‌نگار زن پاکستانی، پس از انتشار مطلبی در بی‌بی‌سی اردو ، توسط تعدادی از کاربران آنلاین و حامیان حزب حاکم پاکستان، تحریک انصاف ، مورد تهدید قرار گرفت.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران (IFJ) ضمن محکوم کردن حملات و تهدیدات آنلاین علیه رسانه‌ها، حزب حاکم پاکستان را مسئول حملات اخیر دانست و از مقامات و رسانه‌های اجتماعی خواست در رابطه با هرگونه تهدید، سوء‌استفاده خارج از عرف کاربران آنلاین، اقدام مناسبی انجام دهند و همینطور از پلیس خواست به این موضوع رسیدگی کند.

فدراسیون همچنین اعلام می‌کند مخالف هرگونه تهدید یا خشونت علیه روزنامه‌نگاران و رسانه ها به صورت آنلاین یا غیر آنلاین است.

خانم شیرازی که به اظهارات انتقادی علیه سانسور روزنامه‌نگاران شهرت دارد، به دنبال مقاله‌ای که در آن دولت را مسئول سقوط اقتصادی پاکستان دانسته بود، در رسانه‌های اجتماعی هدف حمله قرار گرفت.

کمپین‌های سازمان یافته که این حمله را به صورت آنلاین هدایت می‌کردند، خانم شیرازی را به توهین به همسر نخست وزیر عمران خان متهم کردند.

بر اساس گزارش فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران از آزادی مطبوعات سال ۲۰۲۰-۲۰۲۱ در جنوب آسیا، چندین روزنامه‌نگار و مفسر زن معروف پاکستانی به‌خاطر عقیده‌شان بارها هدف حملات آنلاین قرار گرفته بودند و این موضوع انجام وظیفه خبرنگاری را برای آن‌ها بسیار دشوار کرده است.

مشروح این خبر را اینجا بخوانید.






کارت

کارت