EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


ضرب و شتم روزنامه‌نگار پرویی هنگام پوشش خبری جلسه جامعه رهبران شیلی
دوشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۰

روزنامه‌نگار شبکه ال آبجکتیو، مارلنی چارکا، زمانی که برای تهیه گزارش از جلسه جامعه سران شیلی آماده می‌شد، با اینکه مجوزات لازم را همراه داشت توسط سرپرست احزاب شیلی، سزار پاکومپیا، هدف حمله قرار گرفت.

انجمن ملی روزنامه‌نگاران پرو (ANP) ضمن محکوم کردن این حادثه، از مقامات خواستند در این مورد توضیح دهند.

فدراسیون بین المللی روزنامه‌نگاران (IFJ) گفته است: «ما پیگی راین اقدامات خشونت‌آمیز هستیم که مانع کار آزادانه مطبوعات پرو می‌شود. ما از همه طرف‌های سیاسی پرو می‌خواهیم اقدامات مشخص و فوری برای ریشه‌کن کردن این رفتارهای خشونت‌آمیزعلیه روزنامه‌نگاران انجام دهند.»

بر اساس گزارش‌ها، در ابتدای این جلسه، از رسانه‌ها خواستند چیزی را ضبط نکنند و برای انجام مصاحبه منتظر اتمام جلسه بمانند.

پس از آن، چارکا در محلی نزدیک محل رسانه‌ها، منتظر اتمام جلسه بود که توسط حراست بازداشت شد.

علیرغم تلاش‌های خانم چارکا برای توضیح اینکه او مجوز حضور در جلسه را دارد، پاکومپیا شروع به حملات لفظی شدید به او کرد و فریاد زد: «این منطقه من است، اینها مردم من هستند. من تو را تکه تکه می‌کنم و هیچ اتفاقی هم نمی‌افتد.»

در حالی که چارکا به این رفتار اعتراض می‌کرد، یکی از نگهبانان جلسه با مشت به سینه او کوبید و او را با شلاق ضرب و شتم کرد . روزنامه‌نگارانی که همراهش بودند با دیدن این حمله، سعی در دفاع از او کردند ولی با مداخله نیروهای امنیتی، ضارب از محل درگیری فرار کرد.

این اقدام خشونت‌آمیز در چارچوب خصومت دائمی دولت علیه مطبوعات در پرو انجام شده است.

مشروح این خبر را اینجا بخوانید.






کارت

کارت